FÖRBEREDA BB-VÄSKAN

Har på sistone haft en hel del märkliga drömmar med bland annat människor som jag inte har tänkt på väldigt länge och som sedan helt plötsligt har funnits med i mina drömmar.

 

För någon natt sedan drömde jag att förlossningen startade här hemma och vi hann aldrig i väg till något BB innan grodan kom till världen. När vi sedan skulle packa in oss i bilen för att åka (och bråttom hade vi dessutom) på en kontroll på BB så var vi helt oförberedda, ingenting packat, vilket är en smärre mardröm för mig då jag gärna planerar och strukturerar upp det mesta möjliga i mitt liv. När jag sen skulle springa in och rafsa ihop lite saker till oss stod helt plötsligt skötbordet ute i trapphuset och det var bara kaos i lägenheten. Grodan satt med tunna kläder i babyskyddet och ute var det – 15 grader och jag hittade såklart ingenting av det som skulle med till BB.

 

I veckan ska jag därför tvätta grodans kläder som ska med till BB med parfymfritt tvättmedel och sedan packa BB-väskan så att åtminstone den är redo när det är dags. Något som vi absolut inte ska glömma?

 

På tal om människor som man inte har sett på många år så ska jag senare idag fika med en gammal kompis sedan högstadietiden som jag inte har träffat på väldigt, väldigt länge. Det ska så klart bli riktigt roligt att få höra om allt som har hänt sedan dess. Önskar er en mysig söndag, kram Maja! ♥

Bild: Privat © - Overall med björnöron och svans att sätta på när vi åker hem, filt, mössa att ha inne samt ute, Cordy Roy, Bodys, Byxor, pyjamas och små sockor.  


Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad spännande! Vilka fina saker!

2011-01-16 @ 11:22:08
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det man absolut inte vill glömma är kameran! :-) Resten spelar inte så stor roll om man glömmer... Men ombyteskläder (amningsvänliga om du tänkt amma), hygienartiklar, bebiskläder, lite tidningar är bra att ha.

2011-01-16 @ 17:46:56
Postat av: Lisa

Vilken fin blogg du har och du har verkligen någonting underbart framför dig. Att få en liten bebis är det bästa! Lycka till med allt! Kramar Lisa från Kusmark

2011-01-17 @ 08:38:47
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0