ETT FAVORITARMBAND

Vi syskon, inklusive Mr M: s syster, bestämde oss för ett par år sedan att sluta köpa julklappar till varandra för att istället köpa till våra kära syskonbarn som numer har blivit några stycken till antal. Men sen i år hade jag ett litet paket under granen från Mr M: s söta syster A innehållandes ett svart rosettarmband i läder som jag är helt förälskad i. Det bär jag nu runt min handled så ofta jag bara kan, en riktig favoritjulklapp!

 

Blev en sväng ut till IKEA idag för inhandling av en bäddmadrass till spjälsängen. Vi upptäckte när vi provbäddade sängen (med ett formsytt lakan med resår i kanterna) att det är rejält trångt mellan madrassen och spjälskyddet (som dessutom var lite pysligt att få på plats). För att inte behöva riva upp hela spjälskyddet om när olyckan är framme mitt i natten förenklar det en del att lakandet ligger runt en tunnare bäddmadrass istället.

 

Ni som använder kisskydd i spjälsängen, har ni det närmast resårmadrassen eller bäddmadrassen om ni använder er av en sådan? Läste någonstans att det är bättre att skydda resårmadrassen (plus att det blir luftigare för barnet att inte lägga det direkt under lakanet) och om olyckan är framme slänger man in lakan och bäddmadrass i tvättmaskinen.

 

Nu ska jag förbereda kvällens efterrätt till Stjärnorna på slottet i form av en enkel fruktsallad, nyttigt och gott vilket kan behövas efter julens alla kaloriintag! Kram på er! ♥

Bild: Privat © - Ett svart rosettarmband i läder från Kappahl.


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Förstår att det är en favorit. Du passar riktigt bra i den :)

2011-01-16 @ 02:10:35
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Anna

Vad glad jag blir att du gillade armbandet! Kappahl rear för övrigt ut dessa nu så skyndafynda om du vill köpa ett att ha i reserv. Kramkram Anna

2011-01-16 @ 09:57:55
Postat av: Rebecca (med bf dagen efter dig)

Hej,



Vi har köpt en vit "Brio Cot Two"-spjälsäng till vår kommande skatt och då köpte vi även en bäddmadrass från Brio i samband med det (någon sorts deluxe-variant som andas med en sommar och en vintersida, min mamma höll på att dö när hon fick höra det). Vi köpte även ett vitt spjälskydd då. Visst är det lite trångt med spjälskyddet, men i vår säng funkar det iaf. Vi har ingen bäddmadrass utan har lakanet direkt på madrassen dock med ett kisskydd emellan. Detta skydd är inte ett sådant där äckligt i plastfrotté som man själv hade, utan ett mjukt tättslutande "lakan" som man bara lägger under det andra lakanet. Blir luftigt ändå. Smidigt att få ur och tvätta osv. Det kan jag rekommendera, men IKEA har nog inte sådana kanske. Kolla i någon bebis-affär.

2011-01-16 @ 10:02:34
URL: http://erikssoncopenhagen.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilket gulligt armband! Förstår att det blivit din favorit :-)



Hoppas allt är bra med dig och bebismagen, börjar närma sig nu, spännande :-) Vet ni vad det blir för kön?



Kram Maria.

2011-01-17 @ 18:55:42
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Anna - Hundra kvadrat

Det beror på hur lätt-tvättad bäddmadrassen är. Själva klippte vi till kisskyddet så att det bara låg under den nedre delen av kroppen (alltså inte i hela sängen). Och vi la det direkt under lakanet. Men det blir varmare för bebisen då kisskyddet inte andas som ett lakan.

2011-01-20 @ 12:28:07
URL: http://hundrakvadrat.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0