INITIATIVFÖRMÅGAN, VART HAR DU TAGIT VÄGEN?

Jag har helt tappat greppet om allt som har med x och y: n att göra för en ekvation som jag inte alls får att gå ihop är att ju längre tid jag går hemma (med all tid i världen) desto mindre får jag gjort och kan bocka av från min to-do-list.

 

Att städa köksskåpen är en punkt på denna och det känns ungefär som ett projekt i klass med att bestiga Mount Everest (nåväl, lyckades med punkt ett i alla fall). Herr Latmask har slagit till mig med full kraft men det är tur att lillchefen snart är här för att börja bestämma hur våra dagar ska se ut då jag själv verkar ha tappat min initiativförmåga någonstans efter vägen! Hallå?

 

I morgon, då…

 

Nu ska jag i alla fall ta och leta reda på förklädet som ligger i ett av köksskåpen och ta på mig detta för att börja förbereda kvällens middag – svampfyllda crêpes. Kanske inte så "tvåtusenelva", men väldigt gott ändå!

Kram på er! ♥

Bild: Privat © - Grönt är skönt! För att skingra mina tankar från all bebislängtan (vår lilla skatt får 110 % av min tankeverksamhet) så längtar jag även efter färska snittblommor, takdropp och rena fönster för att beskåda vårsolen som snart är här!


Kommentarer
Postat av: Rebecca (med bf dagen efter dig)

Ja, visst är det konstigt. Har det precis på samma sätt här. Men som du skriver, snart får vi inte bestämma längre, så det kanske är lika bra att njuta av lata dagar nu... (och ha to do-listan att ta till om man går över tiden...)

2011-02-08 @ 16:54:12
Postat av: Annas inspiration

Tack för snälla ord :-)



Åh har du en bebis i magen, så underbart. Är det dags snart?



Många kramar

2011-02-08 @ 16:57:26
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Kristina - Ingen vanlig dag

Du får ta dagarna som de kommer. Det bästa är att när bebisen äntligen kommer då strunatr du fullständigt i allt som skulle ha gjorts. Jag fokuserade på att göra mat för att frysa in (typ köttbullar och pajer) och massvis av muffins i alla de sorter. Och åh vilken glädje jag hade av det sedan när vi kom hem från BB. Om du nu inte har en kille som älskar att laga mat och baka då och kan tänka sig att göra det mitt i all bebisyra, då behöver du inte göra det heller utan bara ligga i soffan :)



Förstår att du väntar. Jag gick åtta dagar över beräknat och de åtta dagarna kändes ooooooändligt långa. Efter en vecka sa jag till min sambo en kväll när vi lade oss: att det kommer inte bli någon bebis, nu skiter jag snart i det här! Och herre gud vad han har skrattat åt det nu efteråt. Ut kommer den ju nångång.



Ha det fint och njut av magen din :)

Kram / Kristina

2011-02-08 @ 20:43:53
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Ju mer tid man har desto mindre får man gjort, det är en universalregel :) Blir nog inte lättare med en bebis i magen som snart ska ut också.



Fast iofs tycker jag du har fått gjort massvis med saker. Det är så roligt att kunna följa alla förberedelserna från din blogg. Saknar dig massor ska du veta!

2011-02-08 @ 22:31:43
URL: http://www.inspireramera.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0