LITEN BLIR STOR

Gipsavgjutningar som vi gjorde av Elliots små fötter vid två månaders ålder.


En close-up på Elliots små goa fossingar! Många försök krävdes då han reflexmässigt drog ihop sina tår så fort man tryckte dom mot trolldegen, vilket man kan se på hans höger stortå.

Med hjälp av lite trolldeg (blandat med olja, då kan man lätt forma om degen om det skulle behövas) och vanligt hobbygips förevigade vi Elliots små fötter när han var två månader gammal. Och glad är jag för det för jag kan absolut inte titta mig trött på dessa små godingar till fossingar. Samtidigt förundras jag över att de fortfarande små fötterna, som man vill pussa på många gånger per dag, har varit ännu mindre. RIBBA-ramen ska så småningom få flytta in i hans blivande rum i vårt hus.

Nu ska jag göra ett försök att få vår älskade kille att somna för ikväll (han sitter just nu i soffan med pappa M och skrattar). Dagens babysim tog knäcken på mina sista krafter så istället för träning blir det Cars 2 för oss. En skön avslutning på denna onsdag!

Ha en fortsatt trevlig kväll alla söta ni, kram från mig! ♥

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag satt och kikade igenom foton från förlossningen och tiden när vi precis kommit hem för någon dag sedan... Det var nästan så att tårarna kröp fram alltså, han var ju sååå liten och nu händer det saker hela tiden! Jag vill bara stanna tiden ibland så att man hänger med, den går alldeles för fort kan jag tycka. :(



Vi ses en annan dag!

Kram!

2011-12-07 @ 21:56:56
URL: http://erikasharmoni.blogspot.com
Postat av: katrina - dot dot dash

such a sweet idea x

2011-12-16 @ 21:47:17
URL: http://dotdot-dash.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0