JULEN 2011

Vita krispiga tulpaner!


På julaftonsmorgonen hade tomtemormorn lämnat ett paket till oss var! Elliot fick bra hjälp av stora kusinen och i det röda paketet gömde sig en finfin Noaks träark från Le Toy Van.


"12:an om tomten och julen" istället för pulkaåkning då snön lyste med sin frånvaro!


Kusinerna hann dessutom busa vid alla fem lekplatser som fanns i området. Sen serverades det hemmagjord risgrynsgröt, glögg och en spännande utslagsfråga!


Årets juldukning i grått och vitt med ljushållare i zink. Här gråa fina linneservetter med God jul-band knutna runtom.


De fina tidningshållarna fastade även de på bild!


Hemmabakat hårdbröd i fin förpackning innan den övriga julmaten hade dukats fram!


Drömstadslimpa!


Årets skinka!


Och all övrig god julmat i fina burkar med sidenband och handskrivna etiketter! Fint på utsidan och fantastiskt gott på insidan!

Efter ett efterlängtat julfirande söderut är vi till slut hemma igen efter en dag på resande fot, borta bra men hemma bäst! Vi har haft ett par riktigt underbara dagar hos min bror med familj tillsammans med Elliots mormor och R, moster och morbror och sist men inte minst alla tre buskusiner.

Min kära bror och hans söta fru hade gjort ett fantastiskt julbord som vi länge kommer att minnas. Och framför allt de tre goda sillarna, eller vad sägs om krämig löjromssill eller bacon- och pepparrotssill? Så gott! Recepten är nedtecknade och kommer definitivt att dyka upp på något fler julbord i framtiden.

På kvällen då magen var full med god mat, tomten hade sagt hej då och vi nattat alla fyra kusiner dukade vi fram den traditionella julklappsleken (istället för att byta julklappar med varandra). Den ljusrosa vispskålen, känd från Leila bakar, kastade jag tärningarna för i vild förtvivlan i hopp om att få behålla men blev tyvärr av med endast åtta sekunder innan leken var slut. Men det var kanske lika bra med tanke på att vår väska var 200 g från maxvikten.

Tack alla ni för en minnesvärd jul tillsammans! ♥

Hoppas att alla ni andra har haft en skön julledighet med en massa värdefull tid tillsammans! Kram från mig!

Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Jösses vilket julbord! Otroligt fint upplagt och hemmet ser kanonfint ut!

2011-12-29 @ 09:35:04
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: mallaching

Ser ut att ha varit jättetrevligt! Jag skulle vilja veta mer om den där julklappsleken?!

2011-12-29 @ 13:41:57
URL: http://mallaching.blogspot.com
Postat av: Maja/Cactusvit

Mallaching: Kort och gott så går julklappsleken till på det viset att varje person köper en julklapp för en viss summa. Sen med hjälp av två tärningar ska man på en chans lyckas slå ett par. Lyckas man med detta får man välja ett paket ur högen innan turen går vidare till nästa person som då får en chans på sig innan nästa tar vid osv... tills alla paket är slut. Man öppnar sedan paketen och då börjar julklappsfighten! På tid, ex. 15 min, ska man upprepa tärningsslagandet och vid ett par får man välja vilken julklapp man vill (!), oavsett vem som fick den vid första omgången. När tiden sedan är slut får man behålla den eller dom julklapparna man har lyckats slå till sig. Men man kan även bli utan...

2011-12-29 @ 14:35:30
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken fin sammanfattning av vår härliga jul! Stor kram på dej sötis! <3

2011-12-30 @ 09:33:31
Postat av: Sofia.C

Fantastiskt fina bilder från er jul, mysigt och pyssligt. Sånt gillar man ju:)

Önskar er ett gott 2012, ser fram emot att följa er i ert nya hus också.

Kram kram Tant Sofia

2012-01-01 @ 14:04:45
URL: http://www.daggdroppe.bloggspace.se
Postat av: Lisa Brännström

Härliga bilder på vad jag förstår en härlig juletid!



God fortsättning!



/ Lisa

2012-01-03 @ 00:29:45
URL: http://malteemmet.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack snälla för peppandet! Grymt glad och taggad. Låter super det där med strömnäs ! Vi kommer också välja den förskolan till Miller . Han ska börja på ett år ungefär, om jag nu inte skulle hitta nåt att sysselsätta mig med:) har du fått nåt nytt här uppe än ? Vore super att ta en kopp kaffe eller lunch någon dag kram c

2012-01-12 @ 22:57:39
Postat av: Lovisa

Jag gillar verkligen tidningshållaren, smart grej!

2012-01-15 @ 16:25:09
URL: http://pfllw.devote.se
Postat av: alexandra

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-01-21 @ 02:13:00
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hittade hit när jag letade info kring hur andra upplevt "melanom in situ". Hittade ett par inlägg du skrev om det. Såg på inläggen du skrev om ditt melanom att det var ett par år sen. Jag fick ett födelsemärke borttaget för ett par veckor sen och fick besked att det var ett in situ melanom för ett par dagar sen. Kände igen mig mycket i det du skrev - jag anses nu färdigbehandlad och är oändligt tacksam över att det inte var värre än in situ. Mentalt har jag en bit kvar till att bli mig själv igen.



Hursomhelst, jag kände igen mig i dina tankar. Hoppas allt gått bra för dig och att du inte fått fler elaka märken.



Trevlig kväll! / pernilla

2012-01-23 @ 19:46:17
URL: http://lycklig.org

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0