Sommarens sista

Hade ingen som helst tanke på att min lilla bloggpaus skulle vara i drygt fyra månader. Motivationen att ”synas” här på nätet och dela med mig av vårt liv försvann helt enkelt och fokus blev riktat mot något annat.

 

Mellan maj och tills nu har vi bland annat njutit av en semestervecka på Cypern tillsammans med Mr M: s syster och familj. Några dagar före midsommarafton fick vi även ta emot ett glädjande, men smått omtumlande besked. Och på tal om köket så är den lilla ”lådan” med infällda spottar som jag skrev om sist också klar.

 

Det har varit en lång, varm och skön sommar med inte speciellt mycket måsten. Men ärligt talat har jag verkligen längtat efter hösten med den klara, friska luften och alla vackra färger som träden börjar skifta i. Precis som hösten brukar föra med sig den där välbekanta ”boa-till-det-känslan” så börjar även mitt sug att uttrycka mig i bild och text komma åter. Bloggpausen är över!

 

Idag har jag passat på att ta en ”day-off” från jobbet. Till skillnad mot jobbdagarna då mornarna går i minst 180 har jag idag haft tid att sitta och äta en lång frukost och bara mysa runt här hemma. Senare idag styr vi kosan bort från storstaden och upp till Umeå för att bland annat gå på 1-årskalas. I det prickiga inslagna paketet ligger ett par sådana här och väntar på ettåringen. Perfekt nu när det börjar vara mycket spring i benen!


En stor kram till er alla som fortfarande tittar in här! Trevlig helg! ♥

Bild: Privat © - En av alla bilder från sommaren 2010. 

Kommentarer
Postat av: mamma

Välkommen tillbaka, längtar till i morgon! Kramisar

2010-09-17 @ 11:22:29
Postat av: Hildur - fixa&dona

Vilken härlig bild å välkommen tillbaka till bloggvärlden!

2010-09-17 @ 21:11:14
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Paula

Härligt att du är tillbaka!

Roligt att höra att du haft en skön sommar :)

Kram!



(underbar bild förresten)

2010-09-17 @ 21:19:39
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahem

Blir ju så klart nyfiken på vad beskedet är! Hoppas vi får veta någon gång. :)



Måste tacka dig också för att du skrev om din hudcancer här på bloggen. Jag började kolla mina efter det och under vintern växtre en leverfläck på ryggen sig större. Jag sökte hjälp, fick till slut gå till privatvården som tog bort det. Det visade sig att det inte var någon fara med det men du öppnade verkligen mina ögon, jag håller mig jämt i skuggan men alla gånger jag brännt mig innan räknas ju också... Tack!



Hoppas ni får det bra i helgen! Kör försiktigt!

2010-09-17 @ 22:46:49
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: gella

Vilken vacker bild!! :D

2010-09-17 @ 23:06:13
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Tess : Istla.se

Välkommen tillbaka =)



(fd stylishb.se)

2010-09-18 @ 10:52:55
URL: http://istla.se
Postat av: Maria

Välkommen tillbaks in till bloggvärlden :-) Skönt och behövligt med en paus ibland med. Det verkar som din sommar varit hur bra som helst, härligt med en semestervecka på Cypern.



Håller med dig, det är skönt med hösten och den klara friska luften och alla fina färger och som du säger man vill liksom boa inomhus :-) Fixa och dona, och mysa.



Ha det så bra. Kram Maria.

2010-09-18 @ 14:42:00
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Sofia



Halloj!!



Äntligen, det var verkligen ett långt uppehåll. Ja, jag skickar med en kram till er via Loppan på fredag<3 för jag är ju en av dom som vet...

Undrar lite om er elkontakt i bänkskivan. Vart hittar vi en sån och är ni nöjda?? Vi kan tänka oss en sån i vårt nya kök. Alla tips från er är av intresse. Vi får vårt kök 8 okt. Du kan väl skriva ett meddelande till mig på facebook om kontakten.



Kram kram Sofia

2010-09-18 @ 20:32:34
URL: http://www.daggdroppe.bloggspace.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0