Ny vecka och nya gummistövlar

Är lagom mossig i hjärnan ikväll efter en dag på ”nya” jobbet. Trots välbekanta lokaler och kända ansikten (dock ingen som jag tidigare arbetat med) så är det mycket nytt att sätta sig in i och många intryck som ska bearbetas. Gissar att jag inte lär ha några större problem med att somna ikväll.

Kändes i luften när jag åkte hem från jobbet idag att hösten har kommit för att stanna. Med hösten brukar även regnet följa och jag har länge saknat ett par gummistövlar i min garderob. Åtskilliga är de mornar då regnet bara öst ner med följd att jag har varit alldeles för blöt om fötterna då jag kommit fram till jobbet.

 

Har spanat efter ett par sköna stövlar som passar lika bra ute i skogen som på väg till jobbet och det är nog inte bara jag som har fastnat för de snygga gummistövlarna från Skottland. Själv satsade jag på den klassiska Original Tall Black-modellen och jag ser nästan fram emot nästa regniga morgon då jag får sätta på mig dessa stövlar och plumsa fram i alla vattenpölar utan att bli blöt.

 

Bortsett från det nya jobbet så händer det även lite annat spännande i veckan som både jag och Mr M har sett fram emot väldigt mycket i flera veckor. Så småningom ska jag självklart dela med mig utav vår lilla hemlighet för er!

 

Nu ska jag sjunka ner i tv-soffan och se veckans första Halvåtta hos mig, mer än så blir det inte gjort denna kväll. Ha en fortsatt skön måndagskväll, kram på er! ♥

Bild: Privat ©

Kommentarer
Postat av: mamma

Om alla vore lika kloka. Gummistövlar är väl inte det snyggaste att ha på fötterna men när det regnar ser det väldigt tonårsaktigt ut att komma i något annat.

Kramisar

2010-09-27 @ 20:53:37
Postat av: Camillasnyahem

Man anar ju liksom vad det är som du ska berätta för oss, men man vet ju aldrig. :)



Hoppas du snart kommer in i nya jobbet! Kram på dig!

2010-09-27 @ 21:47:55
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Maja/Cactusvit

Camillas nya hem: Hi hi, ja vi får väl se om du gissar rätt! =) Kram på dig!

2010-09-27 @ 22:05:26
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Anne

Vad roligt att du är tillbaka i bloggvärlden. :)

2010-09-28 @ 20:27:50
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Sofie

Jag som trodde att du slutat blogga, kul att se att du är tillbaka!

2010-09-29 @ 15:02:52
URL: http://soffisspot.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0