Orrefors Kosta Boda Showroom

Under Formforum 2010 har vi fått förmånen att träffa ett antal kända personligheter, vissa mer offentliga än andra, som verkligen brinner lite extra för sitt gebit.

 

En som lämnade ett stort intryck hos mig, kanske till och med det största, är den framgångsrika textil- och glasformgivaren Lena Bergström. En konstnärssjäl rakt in i hjärtat med en otrolig värme och passion!

 

Detta möte utspelade sig igår morse, innan öppningsdags, på Orrefors Kosta Boda Showroom där den kvinnliga butikschefen tog emot oss med ett glatt leende. Dessutom med ett stort tålamod för oss inredningsbloggare som sprang runt som vilda höns inne i butiken (okej, så vilt gick det kanske inte till) med kamerorna i högsta hugg bland alla kristallvaser och glasprydnader med många nollor på prislappen. Efter att hela busslasten smällt av ett flertal blixtar inne i affären så fick vi förmånen att lyssna till Lena. Bland annat berättade hon om dessa otroligt häftiga flaskproppar i glänsande kristall. Tre olika som hon har döpt efter städerna Tokyo – mangainspirerad i formen, New York – efter the Chrysler Building och Stockholm – minimalistisk. Med oss ut hade vi alla dessutom en goodie bag i handen, vad som gömde sig där innuti får ni (som inte vet) se en annan dag.

 

I morgon står det semester för min del i almanackan. Blir en upphackad vecka med hela tre lediga dagar av fem - igår, i morgon och på fredag (skulle kunna vänja mig). Några timmar av morgondagen ska jag bland annat spendera på MVC då första mammaträffen går av stapeln, så spännande! Ska även få kolla upp min onda rygg då de har börjat misstänka att det kan röra sig om en urinvägsinfektion som börjat vandra uppåt. Håll gärna tummarna för att så inte är fallet!

 

Kram på er! ♥ /Maja


Bild: Privat ©

Kommentarer
Postat av: Camillasnyahemem

Nu börjar det trilla in lite rapporter, trevligt! Jag hoppas någon skriver om Fridas föresläsning, blev nyfiken på den. Hon skulle ta några i örat (eller vad hon skrev) och det vill jag ju inte missa! :)

2010-10-12 @ 23:28:56
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: [room] by sofie

Åhh, det var såå längesen jag var här inne och glad att ha hittat hit igen! Kul i Stockholm?! jag kunde tyvärr inte vara med denna gång. Kul att få ta del av era rapporter.

LÄgger till dig i min länklista igen!



Kram Sofie

PS. Missa inte att tävla hos mig, valfri designprylar för 1500:-

2010-10-13 @ 07:56:10
URL: http://roombysofie.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Tjusig propp! En så´n har jag inget mot "att åka på".



Lycka till på MVC!

Kramisar

2010-10-13 @ 11:53:23
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Ja hon gjorde verkligen intryck!! Vilken passion och och utstrålning!

Det var så roligt att få träffa dig och alla andra och jag hoppas att det inte tar lång tid tills vi kan göra om det igen :)

Stor kram från Vanja!

2010-10-13 @ 13:46:51
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Stämningsfullt

Glömde ju säga att jag lägger till dig bloglovin :)

2010-10-13 @ 13:48:20
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Jenny

Visst var Lena passionerad och inspirerande? Man kunde inte annat än att bara stå o facineras av hennes energi!



Ha en fortsatt fin helg :)



Kram Jenny

2010-10-17 @ 09:56:16
URL: http://hemtrender.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0