Avslut på Formforum 2010

Intrycken är många, inspirationsförrådet är påfyllt till max, möten med nya ansikten har varit flera och magen är fylld med god mat.

 

Det har varit två väldigt intressanta dagar och det kommer nog att ta några dagar till innan jag har hunnit smälta allt det vi har fått vara med om. Förutom alla inspirerande besök och föreläsningar så har nog övernattningen på Scandic Malmen varit den absolut största positiva överraskningen av dom alla för mig.

 

Många bland mig tänker kanske hotellkedjan Scandic som ett typiskt vägmotell med mer eller mindre hög standard och just Malmen har tidigare gått under smeknamnet Sunk-Malmen. De senaste åren har hotellkedjan däremot satsat hårt för att genomgå en rejäl uppfräschning vad gäller allt från de gemensamma utrymmena och hotellrummen till maten (genom ett samarbete med Jamie Oliver) och ett stort miljöarbete vilket gillas. Morgonens äggröra är exempelvis den absolut godaste jag någonsin har ätit. Detta till trots att jag har en liten amatörkock till sambo här hemma som gärna rör ihop en egenkomponerad till frukosten på helgen.

 

Malmen är ett hotell som i allra högsta grad inte har glömts bort i denna upprustningskedja och det har definitivt gått från det sunkiga hotellet på söder till ett modernt och designmedvetet hotell där man har gjort en totalrenovering av samtliga barer och lobby samt ett antal hotellrum. Vi hade alla förmånen att få sova en natt i ett av dessa rum.

 

Jag älskar hotellövernattningar där jag kan plocka med mig små godbitar hem vad gäller detaljer. Har därför samlat på mig några av mina favoriter från rummet som jag och goa vännen fick dela på. (Ett annat exempel är detta hotell).

Denna lösning är något som jag gärna skulle använda mig utav för att sätta upp innanför hallen eller på kontoret för att förvara exempelvis oöppnad post eller annat som inte får glömmas bort (eller sådant som man gärna visar upp).

Den underbara svarta snirkliga sänggaveln där man har placerat ett vanligt lysrör bakom för att uppnå det minst sagt effektfulla ljuset.

En del av den färgstarka fondväggen med en massa roliga och annorlunda detaljer. Trots att den innehåller en hel del intryck balanserar resten av rummet upp så att den totala känslan blir lugn och behaglig.

En lila detalj som man har plockat upp från fondväggen i form av en tygbit som man har sytt fast som ett "handtag" på mörkläggningsgardninen.

Ryggstödet på den numer rätt kända Tolixstolen som dyker upp varstans lite titt om tätt.

Ett stort tack till er på Scandic Malmen för en fantastisk övernattning och totalupplevelse, och sist men inte minst till Hans på Trendgruppen och Milk Reklambyrå som har gjort Formforum 2010 möjlig.

Nu ska jag hoppa i säng och njuta av denna stora karamell som jag haft förmånen att få ta del utav, i morgon står det åter jobb på agendan (långt ifrån denna kreativa inredningsvärld). Återkommer en annan dag med mer bilder från min synvinkel från denna fantastiskt roliga bloggträff!

En stor kram till alla er som har varit med på Formforum 2010 men självklart även till er andra som tittar in här, på återseende! ♥

Bilder: Privata ©


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fin och fiffig lösning högst upp!

2010-10-12 @ 06:39:55
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Rummen var verkligen superfräscha! Hoppas att ni kom hem ordentligt! Tack för en trevlig helg :)

Kram Emelie

2010-10-12 @ 08:35:06
URL: http://www.emelish.blogspot.com
Postat av: It's a house

Jag håller med! Vilka underbar dagar vi har haft och det var jättekul att lära känna dig!

2010-10-12 @ 08:40:37
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Kram själv, det var verkligen inspirerande och härliga dagar.

2010-10-12 @ 22:14:39
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej och tack själv för en härlig söndag inkl middagssällskap! Det var SÅ roligt att få ett ansikte och en röst till dig, och det tog ett bra tag innan jag placerade er alla. Därav min fråga, "-är du gravid?!" Ha ha jag fattade inte då att det var du som "var" Cactusvit... Förlåt. Jag har ju läst din blogg jättelänge :-) Satt och tänkte på det hela kvällen sedan, att du säkert inte trodde jag hade någon koll alls men den poletten föll liksom ner lite väl sent efter att föredragspirret lagt sig och jag kunde tänka klart igen.



Kram!

2010-10-13 @ 06:46:30
URL: http://www.trendenser.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0