Ladies Night uppe i norr

Helgen uppe i norr med bästa mamma och syster blev fullproppad med så mycket kvalitetstid som vi önskade och extra roligt var det att få en helg tillsammans bara vi eftersom vi är väldigt utspridda i det avlånga landet efter vår stockholmsflytt för några år sedan.

Fredagskvällen tillbringade vi i Skellefteå Kraft Arena för att förväntansfullt njuta av tjejshowen Ladies Night. Något som vi har sett fram emot sedan drygt ett halvår tillbaka då biljetterna bokades.

Den goda varmrätten och efterrätten åt vi under underhållning av bland annat Stephen Simmonds vilket han skötte galant. Mest skrattsalvor drog nog de fem tjejerna hem som slumpvist blev utvalda ur publiken och modigt nog ställde sig på scenen för att visa upp sina sångkunskaper. De bjöd på allt från klassiska schlagerdängor till barnsånger som krokodilsången (som lilla C säkert kan utantill?) och pärleporten.

När showen sen drog igång efter middagen med Martin Stenmarck (en överraskning då han från början inte skulle vara med i Skellefteå. Men vad är Ladies Night utan han?), Måns Möller, Andreas Johnson, Brolle och Stephen Simmonds steg ljudnivån drastiskt inne i den förklädda ishallen som intogs av drygt 2000 tjejer i alla dess åldrar.

När kvällen var över var handflatorna ömma efter allt klappande och stämbanden hesa (ingenting som jag själv åstadkommit av för mycket skrikande, lovar!). Tyvärr vaknade jag upp på lördagsmorgonen med en ond hals och nu har jag en förkylning som har brutit ut totalt.

Idag har jag legat nedbäddad i sängen hela dagen och kommer förmodligen att tillbringa morgondagen i ryggläge den med. Har dock haft en hel del sammandragningar idag av allt hostande men grodan har bökat runt som vanligt inne i magen så jag är inte orolig. Vi gick för övrigt in i vecka 25 (24+0) idag och aldrig förr har vi längtat så mycket efter vårt lilla hjärta som är beräknad till den 21 februari!

Nu ska jag alldeles strax krypa upp i soffan under en filt med en varm kopp te för att kika på veckans Äntligen Hemma. Ha en skön fortsatt tisdagskväll bästa ni, kram på er! ♥

Bilder: Privata © - Alla bilder som togs innan showen startade är lätt lilafärgade på grund av ljussättningen inne i ishallen.


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh så härligt ni har haft det! Tråkigt att du har blivit förkyld, hoppas du kryar på dig.

2010-11-03 @ 01:28:59
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: razzel

Jag var också på showen, bor ju alldeles bredvid hallen... Martin Stenmarck har sedan tidigare en stor plats i mitt hjärta. Vi träffades genom jobb innan han slog igenom och det är verkligen en otroligt varm och vacker människa!

2010-11-03 @ 21:00:38
URL: http://www.hemmahosrazzel.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0