Redo för det nya året

Beställde innan jul en personlig almanacka för tjugohundratio, designad av Piteås stolthet Isa. Den gapar fortfarande ganska tom och året är än så länge ett rätt oskrivet blad förutom några tillställningar som vi ser fram emot mycket.

 

Först ut har vi det stora nöjet att få vara med när våra kära vänner gifter sig i mitten på februari uppe i Piteå. Har blivit tillfrågad om att vara ”inofficiell” bröllopsfotograf och föreviga deras stora dag från mitt håll som gäst. Tackade ödmjukt ja och ska göra mitt allra bästa för att förhoppningsvis få något lyckat fotografi. Tror det kan bli ett lite mäktigt bröllop mitt i vad som brukar vara en kall och snörik Piteåmånad.

 

Sen, tätt följt efter bröllopet, får vi Piteåbesök av Mr M: s syster och man då vi tillsammans ska gå och se Grease-musikalen. Trots att vi har bott i staden i snart två år har vi än så länge bara sett Hairspray med bland annat Rolf Lassgård.

 

Senare i vår kommer vi att åka till varmare breddgrader tillsammans med Mr M: s hela familj. Det ska bli underbart även om det var med viss skräckfull förtjusning som vi bokade biljetterna. Efter mitt melanoma in situ som jag opererades för förra våren kommer min förhållning till solen aldrig bli densamma. Men de finns många kloka människor som solar långsamt under ett parasoll och där kommer även jag att ligga. Det som jag faktiskt ser fram emot allra mest, förutom att vi får tid till att verkligen umgås alla tillsammans, är de underbara varma kvällarna som vi avnjuter på någon mysig restaurang med god mat.

 

Hela den här karusellen är självklart något jag hoppas få slippa under det här kommande året och även de nästkommande för all del. Hann på åtta månader, från april till december, ta bort nio födelsemärken vilket alla har resulterat i mer eller mindre fula ärr som jag kommer att få bära med mig resten av livet. Men de har alla gett mig en tacksamhet över att uppskatta den tid vi får och inte ta något för givet.

 

Både jag och Mr M började om att jobba igår efter en skön jul- och nyårsledighet, kändes sådär när klockan ringde många timmar tidigare än när vi har klivit upp under ledigheten. Känns därför rätt skönt med en ledig dag i morgon mitt i veckan, en mjukstart helt enkelt!

 

Hoppas ni alla har en riktigt mysig trettondagsafton! Ta hand om er, kramar! ♥


Bild: Privat ©

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad bra att dina nio ärr har bidragit till något så bra! Och vad är fula ärr mot allt annat vackert? Jag har ett stort fult ärr på magen efter ett katastrofsnitt men det få liksom bli en del av mig, hur fult det än må vara... Vad roligt ditt 2010 låter! Mycket att se fram emot. :) Kram!

2010-01-05 @ 21:27:36
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Linruz

Kloka ord kära du.

Må dit 20hundra10 bli ett fantsktiskt år.

Kram Lina

2010-01-05 @ 23:07:46
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Liza

Ser ut som att 2010 kommer att bli ett fantastisk roligt år för dig med många roliga händelser att se fram emot!

Kram!

Liza

2010-01-06 @ 14:58:52
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: a home far away

Man klarar sig inte utan en bra almanacka!



Kram Gunilla i Singapore

2010-01-17 @ 09:08:28
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Cin

Jag beställde också en personlig almanacka med samma motiv (fast ljusblå). :)

Kram Cin.

2010-01-17 @ 20:38:07
URL: http://cintankar.blogspot.com/
Postat av: Inspirera Mera

Grattis än en gång till köket. Härligt jobbat!! :)

Kram Sandra

2010-01-20 @ 17:38:56
URL: http://inspireramera.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0