VECKA TRETTIOETT

Precis en vecka har gått sedan jag gjorde ”magpremiär” här på bloggen vilket innebär att vi idag gick in i vecka trettioett (30+0). Det där med att visa magen var trots allt inte så farligt plus att det var väldigt roligt med all respons som jag fick från er. Bjuder er därför på nästan en dagsfärsk bild tagen av Mr M, dock fuskade vi lite och passade på att fota magen i söndags (29+5) medan det fortfarande var ljust ute.

 

Känner mig rätt stor och framför allt otymplig vilket är mest tydligt på morgonen då kläder och skor ska på, men enligt kurvan hos BM har mitt SF-mått gått från att sista besöket ligga under medelkurvan till att igår ligga precis på. Är dock inte helt van med att ha en stor mage som är "i vägen" men det absolut viktigaste är att lilla hjärtat växer som han ska! Sen, emellanåt, känner jag mig så där kvinnligt vacker som jag alltid har tyckt att gravida kvinnor gör!

 

Angående mina sammandragningar så tyckte BM att det var helt normalt (så länge det inte är kombinerat med molande värk) med tanke på hur långt in i graviditeten vi har kommit. Livmodern gör sig nu redo för att så småningom (förhoppningsvis) orka med när vårt lilla efterlängtade hjärta ska komma till världen. Däremot tyckte hon att jag ska lyssna mer på kroppen och försöka ta det lite lugnare, den efterlängtade julledigheten kommer därför väl till pass.

 

Ikväll trotsade jag dock hennes råd och drog igång ett lussebullbak direkt då jag klev genom dörren här hemma. Sista plåten med bullar ligger nu på kylning och en ljuvlig saffransdoft sprider sig i lägenheten. Innan jag kryper ner i sängen ska jag unna mig årets första hembakta lussebulle och ett glas iskall mjölk.

Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi snart igen, en stor kram! ♥ 

Bild: Privat © - Stora magen, och större ska den bli, i vecka 29+5.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så mysigt, så fint med gravidmagar:) Ha det bra, kram emma

2010-12-14 @ 22:36:41
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Linda - Harmony Home

Vilken fin magbild:)



En så söt kofta du har på bilden. Får man fråga vart du har köpt den?:)



Kram /Linda

2010-12-15 @ 09:18:18
URL: http://harmonyhome.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken fin mage! Håller med ovanstående, jättesöt kofta.



Ha en fin dag!

2010-12-15 @ 09:45:17
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: gella

Ja gravid kvinnor är nog de vackraste kvinnorna!! :) Lite jobbigt att se bara, för jag skulle vilja va gravid igen och igen... ;) Men två barn räcker nu när jag pluggar i a f... Men åååå så mysigt om jag finge uppleva allt igen!!! /lite avis... :)

2010-12-15 @ 11:36:09
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Mia

Fina fina magen på bästa lillasyster!! Saknar dej...om du var här skulle vi äta oss onyttigt mätta på nybakat julgodis! =P Kram

2010-12-15 @ 15:16:46
URL: http://famisa.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättefin bebismage och fin bild. Och så håller även jag med dom andra, jättefin kofta du har på dig! Ja passa på att njuta av julledigheten nu och ta det lungt, lyssna på din kropp.



Ha det så bra. Kram Maria.

2010-12-15 @ 18:30:48
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilken härlig bild på dig och finmagen. Det är bara att säga till om ni är sugna på en fika när ni kommer norrut. Vi stannar mellan 23-26 dec, så det blir en snabbvisit för våran del. Kram på dig gumman!

2010-12-15 @ 19:51:30
URL: http://www.inspireramera.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0