TREDJE ADVENT

I morse vaknade vi upp till tredje advent och strålande sol, klarblå himmel och ett par minusgrader. Bestämde oss för att gå ut på en lugn promenad i Hagaparken så jag letade reda på mina täckbyxor som legat oanvända sedan förra vintern. Hoppade glatt i dom men det tog tvärstopp vid höfterna och sen var ljusår bort från att få dom över magen (trots en rätt pösig modell). Som tur var så är det en "hängselmodell" så dom höll sig uppe med nöd och näppe under vår promenad i varje fall.

 

Men sen är det ju dom där förbaskade sammandragningarna som kommer som ett brev på posten så fort jag är ute och promenerar trots en gåtakt där pensionärer med sina rullatorer med lätthet spurtar om mig.

Igår kväll innan vi la oss för kvällen hade jag dessutom mer eller mindre regelbunda sammandragningar (så kallade förvärkar?) under kanske trettio minuter. Då det inte ens hjälpte att ligga ner i ryggläge på sängen och andas lugnt fick jag hoppa in i duschen och spola varmt vatten på magen. Hoppas innerligt att vårt lilla hjärta har tänkt stanna där inne i magen ett antal veckor till. Lägligt nog så har vi ett besök inbokat hos vår BM i morgon eftermiddag så vi får passa på och prata med henne om detta.

 

Nu blir det söndagsmys här hemma med tända ljus, ryggläge och förhoppningsvis något bra på tv. Ha en skön fortsättning på denna tredje advent. Kram på er! ♥

Bild: Privat © - Cylindervasen som är full med silverkulor. Tittade efter vita julgranskulor på IKEA när jag var där i veckan på en lunchdejt med trevliga f.d arbetskompisar, tyvärr var det väldigt utplockat (samt att de redan hade börjat rea ut julsortimentet). Får satsa på att blanda upp silverkulorna med några vita till nästa år istället.


Kommentarer
Postat av: Camillasnyahem

Jag hoppas också den lill* vill stanna kvar inne i gosiga magen ett tag till! Om inte så är ju vården idag makalöst bra så det går vägen hur som helst! Det viktiga är att ni båda mår bra. Kram och ta hand om er!

2010-12-12 @ 19:48:37
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: razzel

Hoppas magen lugnar ner sig lite så ni får ett lugnt och skönt jul och nyårsfirande!

2010-12-12 @ 19:51:27
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Anna Eman

Hej och grattis till dig också! Vi är alltså i (nästan) samma sits du och jag! :) Önskar som vanligt att tiden skulle gå lite snabbare för om än detta är min tredje graviditet längtar jag så till att få träffa bebisen! Bara den börjar sparka lite kanske jag kan lugna mig... ;)



Hoppas sammandragningarna lugnar ner sig för dig, om inte är det bara att vila mera. Kramar från Piteå! /Anna

2010-12-13 @ 00:07:24
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej, Jag hade också väldigt mkt förvärkar så mkt att vi ibland trodde att nu kommer bebis. Jag var helt säker på att Wille skulle komma tidigare pga alla förvärkar men jag gick ju som bekant 16 dagar över bf. Vi saknar er och Wille längtar efter sin nya kompis : )

2010-12-13 @ 09:29:11
Postat av: bitte

Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-13 @ 17:58:28
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845
Postat av: Lisette

Hej!



Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och välorganiserad. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare.



Med vänliga hälsningar,

Lisette

2010-12-13 @ 20:56:45
Postat av: HUSnrNIO

Usch så jobbigt när inte magen håller sig lugn. Hoppas din start på den här veckan varit bättre lite bättre för dig. Ha en trevlig tisdagkväll.

2010-12-14 @ 20:19:33
URL: http://hilajns.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0