ÅRETS LUSSEBULLAR

Gårdagens skörd av lussebullar ligger nu väl förpackade och nedfrusna i frysen. Hann dock norpa en kringla innan läggdags igår och mums vad gott det är. Testade dessutom ett tidigare obeprövat recept från Allt om Mat innehållandes tre påsar saffran, vetemjöl special och 1 tsk vaniljsocker (självklart även kesella) vilket gjorde susen!

 

De första lussebullarna blev dock ingen skönhet då jag mer eller mindre fick en blackout på hur man ”kringlar” ihop bullarna på ett snyggt sätt. Mr M trodde mig inte riktigt men skrattade gott då han fick syn på en av de nygräddade bullarna. Men det fick han äta upp, eller… ja i alla fall den fula lussebullen.

 

Vad roligt att ni uppskattade min magbild! Känns lite ovant att ställa sig framför kameran då jag vanligtvis är den som alltid står bakom och det finns anledningar till detta – har nämligen inte fötts med någon fotogenicgen. Tror Lina, alias Kitchenbloom, kommer att få en riktig utmaning att bita i när vi ses. Fast som tur är så ska ju magen vara i fokus och den kan väl knappast ha en mindre bra dag! =)

 

På tal om koftan som många verkar tycka om så är den inköpt på H&M i början på hösten. Vet dock inte om den fortfarande finns kvar i sortimentet.

 

Endast två arbetsdagar återstår på vecka femtio, hoppas ni får en bra fortsättning på denna kväll och även resten på veckan! Kram från mig! ♥

Bild: Privat © - Riktigt saffransgula (och goda) med tre påsar saffran och även en nypa vaniljsocker.


Kommentarer
Postat av: Paula

Smaskens vad goda de ser ut!

Tror bestämt att jag får lov att rulla ihop en sats jag med ;)



Trevlig fortsättning på veckan!

Kram, Paula

2010-12-15 @ 22:12:48
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Nanna

Så fina de blev! man får lov att vara ringrostig sen förra julen :P

Gillade också magbilden! Ser så mysigt ut! Längtar tills man är likadan en vacker dag :)

2010-12-15 @ 22:30:07
URL: http://nannashem.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman

Mums vad gott det ser ut och vilket spännande recept med lite vanilj i degen också, gott!



Koftan du har på fina magbilden har jag också och använde massa när lille M låg i min mage :-)



Hoppas du har en mysig torsdag. Själv hade jag tänkt göra julgodis, men en viss bebis är sååååå gnällig och vill bara ligga vid brösten precis hela tiden. Så får nog skjuta godisverkstaden till en annan dag istället.



Kraaam Anna

2010-12-16 @ 13:43:11
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0