En underbar weekend i Köpenhamn

Det platta bruna kuvertet innehållandes ett grönt kort fick Mr M öppna på torsdagskvällen. Där framgick det med tydliga instruktioner att han skulle få spendera helgen tillsammans med mig på okänd destination. Klockan 06.30 fredagen den 15 oktober, dvs. Mr M: s trettionde födelsedag, skulle hans väska vara packad och han själv vara redo för avfärd. Passet skulle vara nedpackat utifall att han skulle ut och resa. Det var så mycket han visste när väckaren ringde på fredagsmorgonen och vi begav oss hemifrån.

 

Första gissningen kom på morgonen medan vi fortfarande var kvar hemma, han trodde då att vi först skulle åka och äta frukost någonstans eftersom han inte behövde göra det hemma. Andra gissningen kom när vi satt på flygbussen och han förstod att vi var på väg ut till Arlanda – Sundsvall (mysig stad som vi har tillbringat många helger i, framför allt under vår Umeåtid). Inte förrän när vi verkligen stod på terminal 2 vid incheckningsdisken förstod han att vi var på väg till Köpenhamn för en weekend i landet på andra sidan sundet.

 

Lika mycket som jag älskar att planera överraskningar (otålig som jag är skulle jag dock gärna avslöja den i samma ögonblick), lika förtjusta blev vi båda i landet med ett språk som vi upptäckte inte alltid är lätt att förstå, designklassiker och underbar arkitektur samt nationalrätter som smörrebröd och pölsekorv. Överraskningen blev med andra ord mycket lyckad och vi har verkligen haft en underbar helg. Kändes faktiskt lite sorgligt att åka hem idag även om vi båda är inställda på att återvända en annan gång.

 

Lite mer bilder och vad vi har gjort under helgen kommer vid ett senare tillfälle! Nu kurrar båda våra magar vilket nästan känns absurt efter all god mat, hotellfrukost och sötsaker som vi har njutit utav. 


På återseende, en stor kram! ♥

Bild: Privat © - Ett Halloweenklätt Tivoli. Har aldrig i mitt liv sett så otroligt många pumpor trots att jag har bott i USA, danskarna har verkligen gått all in för denna högtid.


Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag som bor i Lund åker över till KPH ca varannan månad. Njuter av en öl o en pölse på torget när vi kommer fram. Går runt på alla smågator och upptäcker lite nya butiker o restauranger. Helt underbart!

Favoritrestaurangen är hitintills Nörrebro Bryghus som har fantastisk mat och gör en massa egen öl.

Hoppas ni kommer ner hit igen snart! :)

2010-10-17 @ 21:23:15
URL: http://nannashem.blogspot.com
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Det låter som att ni haft det underbart! Du är verkligen duktig att komma på härliga överraskningar.

2010-10-18 @ 01:07:25
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Camillasnyahemem

Vilken present! Grattis M!

2010-10-18 @ 08:52:13
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: It's a house

Vilken mysig present! Uppelevselpresenter är de bästa tycker jag, både att ge och att få! Sist jag var i Köpenhamn var jag nog en 13.14år så det börjar bli dax snart igen känner jag.

Sköt om dig och magen!

2010-10-18 @ 15:02:11
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com
Postat av: Tess : Istla.se

Åh vad underbart det låter =)

2010-10-18 @ 15:55:22
URL: http://istla.se
Postat av: Anne

Vilken rolig överraskning! Jättemysig present.

2010-10-20 @ 11:31:36
URL: http://www.anness.se/blog

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0