NORSU SPARBÖSSA

Elliots sparbössa i form av den klassiska elefanten Norsu, tillverkad i Finland. Den delades tidigare ut av Föreningssparbanken till barn och ungdomar för att uppmuntra ett eget sparande.

Blev inget pyjamasspanande idag, däremot tog vi och tömde Elliots fulla sparbössa och gick och satte in alla småpengar på hans eget konto. Mest spännande tyckte han ändå att det var när det rasslade i mynträknaren, alla ljud väcker nämligen vår lilla killes fulla uppmärksamhet.

Elefantsparbössan skapades av MK Tresmer och är nu tillbaka, tillverkade i samma formar och i samma fabrik i Finland. Den fina sparbössan köpte jag till Elliot redan när han låg i magen och skulle gärna komplettera den lilla med en turkos gigantisk elefant.

Nu ska jag alldeles strax sjunka ner i soffan framför näst sista avsnittet av Barn till varje pris? Hoppas ni alla har haft en bra start på denna vecka fyrtiotre. På återseende! ♥

Kommentarer
Postat av: Dinka

De är ju så söta. Min lilla älskling ska få en vit gigantisk i julklapp. Klart man ska lära de små börja spara tidigt :)



Ha en fin kväll!

2011-10-24 @ 20:34:04
URL: http://www.sannaboke.blogspot.com
Postat av: Dinka

De är ju så söta. Min lilla älskling ska få en vit gigantisk i julklapp. Klart man ska lära de små börja spara tidigt :)



Ha en fin kväll!

2011-10-24 @ 20:34:49
URL: http://www.sannaboke.blogspot.com
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Vi har en liten gul till Vilmer som också är full nu. Jag vill ha en stor orange också som komplement! :) Urfina!



Kram!

2011-10-24 @ 22:35:21
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: caroline

Super söt, den där har Miller med!



Tack för pushen ang min träning, känns tungt nu men förhoppningsvis kommer det gå lättare....

Hoppas ni mår bra kram c

2011-10-25 @ 16:21:45

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0