GULT ÄR VISST FINT

Åh, undra om man kan äta denna konstiga men väldigt vackra sak?

Hm, låt mig fundera...

... kanske ändå inte!

Medan det idag har det varit en dag med extremt mycket dimma, var gårdagen en alldeles underbar höstdag (men väldigt olik fredagen på Pite Havsbad). Jag passade på att ha en liten fotosession med Elliot och hans kompis Vilmer bland de vackra höstlöven, några av bilderna kan ni se ovan.

Onsdagar är för övrigt den dag som vi numer ser fram emot allra mest av veckans fem vardagar. Vi (jag och pluttis, pappa M har inte haft möjlighet att vara med ännu) har sedan ett par veckor tillbaka börjat gå på babysim. Och idag var det lite extra roligt då Elliots mormor var med och plaskade i vattnet.

Har själv spenderat en hel del tid på badhuset när jag var yngre i hopp om att kamma hem de åtråvärda simmärkena som baddaren, silver- och guldfisken. Vi vill så klart även att Elliot ska få lite vattenvana även om det är långt bort för honom att exempelvis kunna doppa huvudet under vattnet fem gånger. Men för en åttamånaderskille finns det mycket runt omkring honom som väcker hans intresse, framför allt alla leksaker som finns på bassängkanten. Fokus blir därför inte alltid på att lära sig att sparka med benen eller att flyta på rygg med öronen under vattnet, men vi har en mysig stund tillsammans plus att det är väldigt roligt vilket är A och O!

Nu väntar sängen då jag egentligen är alldeles för trött för att sitta här efter en eftermiddag i badhuset och ett jobbigt Functional Moves-pass ikväll. Är inte direkt några muskler som fyller ut min mammavolang! =)

Önskar er en skön fortsättning på denna vecka, sweet dreams! ♥


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hallå alla mormödrar, farmödrar morfäder och farfäder, följ med på babysim! Kan varmt rekomenderas! Helkul.

2011-10-27 @ 07:08:11

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0