PÅ TAL OM BÖCKER

Mina gamla sagoböcker, som framför allt min kära mamma har läst för mig otaliga gånger, ska Elliot så småningom få ärva. Lika väl som jag kommer ihåg de mysiga sagostunderna när jag var liten så ser jag fram emot att få krypa upp i soffan med vår lilla prins och läsa en massa spännande små böcker. Tror det är toppen för bland annat barnens språkutveckling att läsa böcker!

 

Har därför laddat upp med några nytillskott till Elliots boksamling. Förutom Äntligen bajs! som jag tidigare skrev om så har jag köpt pekboken Min första bok om tama djur. Den innehåller fina och färgglada illustrationer på våra tio vanligaste tama djur tillsammans med underhållande rim. Redan nu är Elliot intresserad av de färgglada sidorna och tittar storögt när vi ”läser” boken tillsammans.

Nu blir det snart mamma-bebis-häng med en liten tjej som är endast några veckor yngre än Elliot. Hoppas ni alla får en fortsatt skön torsdag.

Kram från mig! ♥ 

Bild: Privat © - Min första bok om tama djur av Fia Eliasson. Finns även en lika fin om de vilda djuren!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det är jättebra att läsa för barn! Det är bevisat att barn som får höra läsning får lättare att lära sig läsa när det blir dags. Fortsätt läs så länge det går! Språkutveckling!!!



Hälsningar Rebecca som är lärare och har en dotter som är född en vecka efter din Elliot.

2011-05-05 @ 20:15:29
Postat av: Dessi - Home and desire

Jag har både den om tama och vilda djur. Står i bokhyllan och väntar snällt! Har också kikat på Äntligen böckerna, har beställt hem Äntligen jag, en fylla-i-bok. Tror den kommer idag! :)



Kram till dig och fina Elliot!

2011-05-11 @ 09:25:25
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0