VECKA TRETTIOFEM

Idag lägger vi ett större antal veckor av en fantastiskt spännande resa bakom oss då vi går in i vecka trettiofem (34+0) idag. Och på sätt och viss känns det som att det är nu, eller i alla fall om ett par veckor, som allt det spännande börjar då ett helt nytt liv kommer till världen. Vårat lilla hjärta!

 

Är otroligt glad för att jag har mått så bra (frånsett ett par veckor i början) under i stort sett alla dessa veckor. Visst känner jag mig större och tyngre i kroppen än vad jag normalt sett gör men än så länge har alla former av foglossningar, ovanliga cravings, märkbara gravidhormoner och ryggont hållit sig på behagligt avstånd (*peppar peppar*). Sammandragningarna har jag lärt mig att leva med och när de sätter in är det enda jag kan göra att dra ner på tempot lite. Sammanfattningsvis har jag nog aldrig tidigare känt mig så lugn och trygg i mig själv som jag för tillfället gör… plus att jag älskar den vackra magen som bär på ett litet liv, grodan vår.  

 

Enligt denna fyll-i-bok väger bebisen nu ungefär två och ett halvt kilo. När bebisen tränar på att andas och drar ner fostervatten i lungorna kan den få hicka, vilket lilla grodan ofta har minst en gång per dag, och detta känns som att det tickar rytmiskt i magen. Barnets benmärg börjar även producera röda blodkroppar och alldeles snart är den mogen för livet efter födseln!


Ikväll ska vi hyra film (jag ska försöka hålla mig vaken) och bara ha en lugn hemmakväll i soffan. Hoppas att ni har haft en bra tisdag så här långt, kram från mig! ♥
 

Bild: Privat © - Boken heter GRAVID, en fyll-i-bok om nio månaders väntan, och finns att köpa på bland annat Village.


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Jag är så glad för eran skull! ♥

2011-01-11 @ 21:44:15
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Linas inredning

Så mysigt! Det måste vara en fantastisk känsla att vänta barn, längtar tills jag själv får uppleva det.

2011-01-11 @ 21:51:25
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Kattis

Tänk, vecka 35...! Nu kan ju bebis komma nästan när som helst! :D Även om nu våran envisas med att vänta ut våren, hihi.

2011-01-12 @ 18:06:21
URL: http://www.kattisdagar.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0