SPJÄLSÄNG - CHECK

I morse vaknade jag upp med en förskräcklig whiskeyröst och om det inte var för min höggravida mage skulle man utan problem gissa att jag var på en dunder-och-brakfest igår. Men sen är det den rinnande näsan och det är mig veterligen ett icke bakis symptom. Ordinerar mig själv därför vila och inget mer målande eller skruvande (långt in på natten) på ett par dagar.

 

Igår fick dock skruvmejseln återigen åka fram då vi packade upp spjälsängen från det stora bruna platta paketet och den står nu parkerad på sin plats i vårt sovrum med en förhoppningsvis skön madrass till lilla hjärtat och även det vita spjälskyddet från NG Baby är fastsatt. Att knyta rosetter visade sig vara många år sedan sist och det krävdes att ha tungan rätt i mun för att få till något som ens liknade rosetter (vissa bättre än andra om vi säger så).

 

Hörnet där sängen nu står har stått tomt sedan vi flyttade in då jag alltid har drömt och tyckt att det fina klädträdet skulle passa alldeles perfekt där. Men det visade sig nu istället bli ett bra hörn att sätta spjälsängen i. Istället kommer vi att sätta upp en tavla ovanför kortsidan med ett favoritkort från vår magfotosession med (alldeles fantastiskt duktiga) Lina, alias Kitchenbloom. Så fort vi hittar en mobil som faller oss i smaken ska även den på plats så att lilla hjärtat har något att titta på.

Hoppas att alla ni som återigen är tillbaka i vardagen med jobb får en bra start på denna första hela arbetsvecka tjugohundraelva. Kram från mig! ♥

Bilder: Privata ©

Spjälsängen är nu belamrad med täcken, kuddar, lakan etc. men så fort vi har bäddat den med Gunilla Axéns påslakan med det klassiska motivet Moln får ni självklart se mer bilder.

På vår sängkant ligger det lurviga fårskinnet som vi fick av min kära mamma, så skönt att stoppa fötterna i då man ligger och läser en bok. På det kommer kanske även grodan att trivas bra?


Kommentarer
Postat av: Linda - Harmony Home

Vad fint det blev med spjälsängen!



Kram/Linda

2011-01-10 @ 16:24:43
URL: http://harmonyhome.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0