FYRA VECKOR KVAR...

… Till beräknad födelse vilket teoretisk innebär att det är högst sex veckor kvar till dess att vi får träffa den lilla krabaten som har bott i min mage i nu drygt åtta månader. En litet hjärta som uppenbarligen tycker om att bli vaggad till sömns och som ofta buffar tillbaka om man puffar lite på magen. Vi är så klart väldigt nyfikna på detta lilla liv och så tacksamma för att han valde just oss!

 

I morse hade vi återigen ett besök inplanerat hos vår BM och nu har grodan fixerat sig med huvudet långt ner. Blodtrycket hade stigit till 110/70 (BM trodde att jag var lite stressad över att ha en tid att passa direkt efteråt) från att som lägst ha legat på 110/40. Hjärtat pickade på i snabba 134 slag/min och SF-måttet låg på 32 cm (snäppet under normalkurvan). Är glad för att vi så här långt in i graviditeten har fått gå igenom alla dessa veckor utan några som helst orosmoln på himlen. Vi har verkligen kunnat njuta av varje liten sekund av denna fantastiska resa!

 

Härom veckan hämtade vi hem barnvagnen (beställd från Barnbutiken i Heron City) som nu står redo i vardagsrummet. Vi skulle förmodligen behöva titta på demoskivan som följer med då det verkar finnas hur många finesser som helst, men så länge vi kan köra framåt, använda bromsen och fälla ihop den så ska vi nog klara oss galant.

På återseende, kram på er! ♥

Bild: Privat © - En bugaboo cameleon med grått bastyg, svart topptyg, vinterhjul på och dryckeshållare på plats!


Kommentarer
Postat av: Heléne

Så skönt att allt är som de ska å att ni snart för träffa eran lilla bebis!!



Vagnen är så snygg & smidig att använda... Hoppas du kommer gilla den lika mycke som jag gillar min!

Kram

2011-01-18 @ 15:44:18
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: camillasnyahem

Vad skönt att allt är bra med er. :) Vilken fin vagn ni köpt, kan tänka mig att sonen eller dottern kommer må toppen i den.



Kram!

2011-01-18 @ 15:54:35
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: ingen vanlig dag

det är så fantastiskt mysigt att läsa dina rader och jag tänker tillbaks på min egen graviditet. Jag tokälskade det. Men det bästa är att du har det bästa kvar! Njut bara njut!



Kram / Kristina

2011-01-18 @ 16:32:05
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0