GUNILLA AXÉNS MOLN

Utanför fönstret faller det stora vita lapphandskar ner från skyn och gårdagens vårväder är återigen utbytt mot vinterväder. Men vintern är en mina favoritårstider så jag njuter gärna av lite snö och ett par minusgrader några veckor till.

 

Igår kom det ett paket innehållandes det fina påslakanet MOLN till hjärtats spjälsäng. Det finns i sju olika färger och kanske inte helt oväntat är det gråa och det svarta trycket de två som faller mig mest i smaken då jag tycker att de ger ett lugnt intryck. Har aldrig varit så förtjust i allt för mycket färger och mönster utan väljer hellre några detaljer som får balansera upp det övriga. Gissar att barninredningen inte kommer att avvika allt för mycket! =)

 

Den fina babykorgen som min mamma har gjort ska vi använda oss utav den första tiden så att grodan ska få sova lite mer ombonat efter nio månader i en (numer) trång mage. Men det känns skönt att göra spjälsängen klar så att den står redo den dag då korgen är urvuxen. Vi testade att provbädda spjälsängen igår och den blev så fin med sitt fluffiga molntäcke och den lilla kudden. Nästan så att man själv skulle vilja krypa ner och provsova där ett natt...

 

Nu ska jag bege mig ut på en promenad för att få lite frisk luft! På återseende, kram så länge! ♥

Bild: Privat ©

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Ja visst är Gunila Axéns molnserie smått underbar!? Se upp med det svarta tyget bara för det har blivit väldigt blaskigt i färgen snabbt. Tyvärr! Det grå tyget är fortfarande lika fint!



Vad roligt att du fått många bra tips inne hos mig och Philip! Babyshopping är nog bland det roligaste som finns!! Vi köpte en mobilarm på Babyproffsen. Ingen speciellt vacker variant utan en helt vanlig i vit plast. Har faktiskt inte hittat någon fin mobilarm varesig i butik eller på nätet...



Kraaam på dig och fina magen!

2011-01-12 @ 13:16:25
URL: http://kattabloggen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0