EN HIMLA MASSA MOLN

Så här ser det för tillfället ut i grodans spjälsäng och Cordy Roy sitter självklart där för att vänta på sin lilla vän. Mobilen från det danska Sebra kommer att passa så bra med sina fina färger!

Kanske har ni märkt att det har kommit en hel del inlägg under dagtid på sistonde. Anledningen till detta är att det medicintekniska företag som jag har arbetat hos de tre senaste åren ej valde att förlänga min visstidsanställning som gick ut vid årsskiftet. Det känns så klart väldigt tråkigt och framför allt ur ett långsiktigt perspektiv då jag gärna hade sett att jag hade fått fortsätta utvecklas tillsammans med dom och bygga vidare på de värdefulla kunskaper som åren där har gett mig.

Men det är som sagt endast veckor kvar till dess att vår lilla groda kommer till världen och den tid som återstår använder jag därför för att ta hand om mig själv och vila ordentligt (synd bara att man inte kan lagra sömn då jag skulle ha många plustimmar på kontot i detta nu).

Sen finns det en stor fördel med att vara hemma under dygnets ljusa timmar och det är att det är så mycket roligare att fotografera än när det är becksvart ute. Sen försöker jag komma ut på minst en promenad per dag för att hålla i gång kroppen och få lite behövliga D-vitaminer. Sen, sist men inte minst, så har jag ju all tid i världen till att göra det som jag tycker är bland det roligaste jag vet - att uppdatera bloggen!

I eftermiddag ska vi på en informationsträff på BB Stockholm om hur en förlossning och eftervård kan se ut hos dom. Eftersom det finns så många sjukhus i Stockholm väljer man i förväg var man önskar att föda, ofta det alternativ som är närmast från hemmet, däremot har man ingen garanterad plats men en prioriterad. Vi var innan jul på DS (Danderyd Sjukhus) så efter idag kan vi förhoppningsvis jämföra de två alternativen för att sedan välja det som känns bäst för oss. Är det någon av er läsare som har erfarenhet från något av dessa två?

Hoppas att ni får en bra start på denna torsdag, kramar Maja! ♥

Bild: Privat © - Vi ska så klart närmare invigning av sängen tvätta påslakanet med parfymfritt tvättmedel, men en liten tjuvtitt måste man ju absolut få... =)


Kommentarer
Postat av: Linda - Harmony Home

Så fint det blev!



Vad tråkigt med ditt jobb. Men du har ju nu något jättestort att se fram emot och sen kommer det lösa sig på något sätt med jobb i framtiden:) Man får se det positivt och viktigast av allt njuta av det som är idag:)



Kramar /Linda

2011-01-13 @ 11:14:59
URL: http://harmonyhome.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad spännande att det bara är några veckor kvar tills ni får träffa er lilla bebis, det är ju verkligen babyboom i bloggvärlden och det är alltid lika kul att få "hänga med" på slutspurten :-)



Jag har fött på SöS bägge gånger så jag har ingen erfarenhet av DS/BB Stockholm men har vänner som fött där och varit jättenöjda med allt! Tror i och för sig att alla stora sjukhus är lika bra, skillnaden ligger nog mest i att det är finare rum och bättre mat på DS om jag förstått det hela rätt ;-) Och så tillämpar man väl Danderydmetoden där vilket säkert är jättebra!



Blir alltid lite avis när jag läser om någon som skall föda snart, det är ju så jäkla häftigt!!! Nästan så att jag vill ha en trea bara för att få föda en gång till, hihi...



Ha en skön torsdag, kram!

2011-01-13 @ 11:56:10
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Madde

Spännande nu inför ankomsten:) vet ni vad det blir?och har ni bestämt namn på liten.här hemma finns åxå molnpåslakanet och cordy:)så fint

2011-01-13 @ 13:26:18
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Men vad tråkigt att höra! Vilken miss de gör som inte håller kvar dig. Jag kan hålla utkik efter jobb här i Umeå åt dig ;) Eftersom du kommer vara mammaledig ett bra tag så är det lika bra ni flyttar upp på en gång. Ni är ju saknade här ska ni veta!



Åh vad mysigt lilla grodan kommer få det i sin säng.

2011-01-13 @ 14:35:14
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Rebecca

Vi har också bäddat iordning spjälsängen fast med det svarta moln-setet. Jag tror att jag har bf dagen efter dig, så det är så kul att följa vad som händer. Bloggar också men under lösenord.

2011-01-13 @ 16:33:15
Postat av: Mikaela - gravid i vecka 35

Tack så mkt! :) Jag längtar bara mer och mer när jag skriver dessa brev, men meningen är att jag ska spara dem och även fortsätta skriva när Bebis är ute :)



Vad kul att du också ska ha barn snart :) När är det beräknat? Jättefint moln-set du har inhandlat, verkligen super fint!



Kram

2011-01-13 @ 17:28:51
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: ingen vanlig dag

Jättefina lakan som bebisen får. Söta apan också! Så spännande tid ni har framför er.



/Kristina

2011-01-13 @ 21:13:33
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ååå nu börjar det närma sig :)

2011-01-13 @ 21:25:31
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej Maja! Vilken fin blogg du har.



Min projektanställning gick ut den 31/12-09 och då väntade jag Albin, med beräknad ankomst 26/2-10. Först tyckte jag att det var långtråkigt att vara hemma och hade önskat att jag kunde jobba några veckor till men den känslan gick över ganska fort till att bara få njuta och vila (jag var väldigt trött på slutet). Albin ville komma ut till oss redan den 15/2 så jag är glad över att jag fick de sex veckorna innan förlossningen med att VILA, köpa det som fattades, kunna ta promenader, träna lite smått, vila :) Det är kul att läsa dina tankar inför det fantastiska som kommer att hända för er, dig och Mr M. När jag läser det du skriver så får jag så många minnen till hur det var för ett år sedan, ja tänk, min lilla kille är snart 1 år. Tiden går så snabbt! Njut nu av den sista tiden som gravid och lycka till med allt som komma skall. Du kommer att bli en underbar mamma!



//Lisa G

2011-01-13 @ 23:17:14
Postat av: Petra

hej jag har en liten fråga.

vilka innermått har ni på eran spjälsäng?

höjd från madrassen till övre kanten x bredd x längd? Skulle vara till jätte hjälp då jag sitter och syr på ett spjälskydd och börjar bli osäker på om jag har rätt mått så det inte skiljer mellan svenska och amerikanska spjälsängar. Vill helst slippa böka in mig längst in i min vindsskrubb när ni ser ut att ha en liknande min. lycka till med den lille bebisen och tack för en bra blogg /Petra

2011-01-15 @ 02:16:39
Postat av: Malin

Jag födde på DS i oktober och var supernöjd med personalen och det omhändertagande vi fick. Min förlossning slutade i akut snitt, något jag fasat för innan, mende fick mig att känna mig trygg och jag var aldrig orolig när jag väl var där. Har hört mycket gott om BB Stockholm också så oavsett vad ni väljer kommer ni bli väl omhändertagna. Lycka till!

2011-01-16 @ 17:36:52

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0