VECKA TRETTIOÅTTA

Japp, tänk att vecka trettioåtta (37+0) är här och även om vi gärna skulle vilja träffa lilla hjärtat nu på stuberten så är jag helt inställd (kanske en överlevnadsstrategi?) på att få uppleva både vecka trettionio, fyrtio och kanske även en del övertid. Men den som väntar på något gott…

 

I morse var det dags för ytterligare ett BM-besök och grodan ligger nu väl fixerad vilket han även gjorde sist. Men de senaste dagarna har jag haft mycket ”ilningar” i bäckenbotten vilket beror på, förklarade barnmorskan, att han ligger så djupt ner och även påbörjat sin rotation att bäckenmuskulaturen tar i bäckenbotten och av detta uppstår dessa ilningar. Är verkligen häftigt att de små liven oftast vet vad dom ska göra för att ta sig ut ur den trånga passagen (och inte har någon nedärvd klaustrofobi för den delen).

 

Idag kom det ett vitt paket med poststämplar från Umeå innehållandes två av mina favoritteer från bästa tebutiken i Umeå som helt klart gjorde min dag. Avsändare var min alldeles underbara storasyster som jag har förärats att få och hon skulle verkligen få äga en alldeles egen mugg i guld med texten ”Världen bästa storasyster”. En sån där klassisk vit med färgglad text (ofta udda i samlingen) tror jag dock inte att hon skulle placera på främsta plats på de öppna kökshyllorna, men texten och innebörden förtjänar hon i allra högsta grad! Så tusen tack bästa du!

 

Efter promenaden både till och från barnmorskan så var det en trött kropp som skrek att den ville ha en dag helt utan några aktiviteter (vilket jag annars brukar försöka hitta på). Men man ska ju lyssna på kroppen och passade därför på (lämpligt nog) att krypa ner i soffan framför säsong ett av Solsidan. Har skrattat så att jag har fått sammandragningar! =)

Nu ska jag gå och börja förbereda middagen i riktig stay-at-home-mom-anda så att den mer eller mindre står på bordet när Mr M kommer hem (könsrollerna här hemma är något snurrade för tillfället). En stor kram till er! ♥

Bild: Privat © - Te från Tehörnan i Umeå innehållandes de röda tesorterna Lingonlängtan och Sov gott.


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh vad gulligt av din syster!

2011-02-01 @ 20:55:13
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Dessi - Home and desire

Mums! Så härligt att mötas av det när man kommer hem :)

2011-02-01 @ 23:11:54
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: blivande mormor

Ja håll igen! Påslakanet till korgen är inte klart för leverans än...

Kramisar

2011-02-02 @ 13:10:15

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0