Cordy Roy har flyttat in hos oss

Har varit kärlek sen första ögonkastet då jag såg den kramgoa apan från Jellycat som har florerat bland många bloggar och påminner en hel del om Nicke Nyfiken. När jag sen fick syn på kusinen Cordy Roy i manchesterliknande tyg så visste jag direkt att han ska få sitta och vänta i lilla sängen tills vår älskade groda flyttar in. En alldeles mjuk och underbart söt apa som förhoppningsvis blir en lika stor favorit hos vår lilla kille som hos mig (och självklart Mr M)!

 

I morgon jobbar jag sista dagen för denna vecka, alltså ytterligare en kort vecka vilket jag har varit bortskämd med på sistone. Eftersom jag hade endast två veckors semester i somras (plus en vecka på ett varmt och soligt Cypern i början på sommaren tillsammans med Mr M: syster och familj) så har jag haft några semesterdagar innestående vilket uppskattas för tillfället. Resterande dagar har jag dock sparat så att jag ska kunna njuta av en skön julledighet eftersom årets röda dagar infaller lite tokigt.

 

Den kommande helgen är dock inte vilken helg som helst, utan en riktig tjejhelg tillsammans med mamma och syster. På fredag flyger jag norrut och på kvällen ska vi roa oss på Ladies Night med förhoppningsvis god mat och en underhållande show. Resten av helgen kommer förmodligen bestå av enbart sådana tjejaktiviteter som vi sällan annars gör då vi numer oftast ses med våra respektive (vilket är trevligt det med). Längtar så!

 

En stor kram till er! ♥

Bild: Privat © - Cordy Roy från Jellycat. I bakgrunden kan ni skymta min hemmagjorda hjärttavla i modell större, liknande den som jag gjorde tidigare och bloggade om.


Kommentarer
Postat av: blivande mormor

Söt apa

2010-10-28 @ 07:41:23
Postat av: Linda m fam

Mycket söt liten apa:-) Hoppas ni får riktigt roligt nu på eran tjejhelg, låter mysigt, kram.

2010-10-28 @ 21:44:39
Postat av: razzel

Den apan har jag aldrig sett förut - men han var oemotståndlig! Påminner om de där kinesiska hundarna med alldeles för mycket skinn..

2010-11-01 @ 20:58:25
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0