FÖRSTA ADVENT OCH ÅRETS FÖRSTA LJUS ÄR TÄNT

Igår plockades det stora ljusfatet från Cult Design fram och pryddes med fyra vita blockljus, grön egenplockad mossa och ljusdekorationerna Stjärnklart. Årets första ljus tändes och med snön som virvlade utanför fönstren infann sig en riktig julkänsla!

 

Vi begav oss strax före lunch mot Gamla Stan för att besöka Stortorgets julmarknad. Blev dock en rätt snabb tur bland de röda julbodarna då det var riktigt mycket folk och fötterna snabbt blev kalla men mysigt var det! Istället promenerade vi vidare in mot stan för en lunch och årets första julklapp inhandlades till Mr M: s yngsta systerson.

 

Den långa promenaden blev tyvärr lite mer än vad min gravida kropp orkade med så resten av kvällen tillbringade jag i ryggläge. Har även känt av mitt låga blodvärde de senaste dagarna så i lördags köpte jag, på inrådan av BM, Fexim brustabletter som förhoppningsvis kan bättra på min produktion av röda blodkroppar. Lilla hjärtat lever mer och mer rövare i magen och det är en ren lyckokänsla att ligga och kolla på magen när han rör sig fram och tillbaka därinne. I morgon går vi för övrigt in i vecka 29 (28+0) och enligt vårdguiden är vår lilla groda nu ungefär lika lång som en skollinjal.

 

Nu ska jag göra mig klar för sängen och ladda batterierna för morgondagen, en stor kram! ♥

Bild: Privat ©

Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh vad tiden går fort, redan vecka 29! Visst ska ni norrut över julen? Då hoppas jag du har tid att träffas! Kram på dig!

2010-12-01 @ 08:46:28
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: razzel

Det måste vara mysigt i Gamla Stan - särskilt nu när ni har lite snö också! - Men får jag välja föredrar jag nog norrländsk vinter ; )

2010-12-01 @ 21:46:32
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Emreanneli

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2012-05-28 @ 12:53:06
URL: http://emreanneli.bloghy.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0