What a lovely day

Vissa trender syns rätt tydligt bland oss inredningsbloggare. De klassiska Marimekkoskålarna som har blivit omåttligt populära, har nog var och annan bloggare hemma hos sig. På senaste tiden har även note-it-lapparna med det klassiska elefantmönstret, designat av Estrid Ericson från Svenskt Tenn, samt den nästintill klassiska Ballografpennan figurerat hos ett antal bloggare. Pennan finns bland annat att köpa här

Är verkligen en stor charm med alla bloggar som finns där man kan hämta mycket inspiration. Eller vad tycker ni? För min egen del har jag en hel drös med bloggar, ingen nämnd ingen glömd, som jag dagligen besöker och låter mig inspireras av. Bloggar som berör allt från inredning, design, mat, mode och skönhet till de som får mig att "tänka efter" både en och annan gång vad gäller livet och kanske de mer svåra situationer som bjuds på under en livstid.


I morse vaknade vi i varje fall upp till en fantastisk lördagsmorgon med strålande sol och rätt många plusgrader för att vara den här tiden på året. En underbar kontrast mot allt det gråa väder som har varit på sistone. Hann dock inte njuta av vädret speciellt mycket då jag har suttit i en frisörstol hos min duktiga och mycket trevliga frisör hela förmiddagen. Men en liten D-vitamin boost fick jag allt då jag efter frisörbesöket hann med några snabba ärenden på stan, bland många andra stockholmare. Med mig hem hade jag bland annat note-it-lapparna och pennan. Så snyggt! Passar dessutom perfekt på vårt skrivbord med tanke på att jag är en riktig "list-skrivare".  

 

Ikväll ska ni avnjuta en middag på en av stadens restauranger för att fira Mr M: s nya jobb som han tillträder vid årsskiftet. Är så stolt över mitt hjärta!

 

Hoppas det inte bara var vi i huvudstaden som fick njuta av strålande sol idag utan att solen även har skinit på andra plaster i detta avlånga land. Önskar er alla en trevlig kväll, kram på er! ♥


Bilder: Privata ©

Kommentarer
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Så sant!

Härlig inspiration hos så många!!



Hoppas kvällen och middagen blev lyckad



Maliin

2009-11-21 @ 22:55:43
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Liza

Bloggarna är den stora inspirationskällan.. bättre än inredningstidningarna!!

Kram!

Liza

2009-11-22 @ 11:26:56
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Martina

Tur det finns så fina inredningsbloggar som din också!:) Var skulle man annars få sin dagliga dos med inspiration och grymma tips?:)

2009-11-22 @ 22:58:09
URL: http://rum.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0