Moonboard hos Marbodalkök

Redan när jag var liten älskade jag att dela in ett stort ritpapper i många delar som fick symbolisera olika rum i ett hus. Dessa målade jag i jordens alla kulörer och inredde dem sedan med livlig fantasti. Ritpapperet har tyvärr för länge sedan blivit utbytt, men fortfarande när jag går in i ett "nytt" hus för första gången brukar jag tänka på hur det skulle se ut om jag fick inreda det precis så som jag ville. 

När jag såg den här roliga tävlingen hos min kära vän Sandra blev jag självklart nyfiken på att skapa min egen moodboard. Allt eftersom föll pusselbitarna på plats och det kändes nästan som när jag var liten och gjorde mina husteckningar. Bara en lite mer modern variant av pappersteckningen.

Min moodboard återspeglar inte alls den stil som vi har här hemma, utan jag ville snarare fokusera på kompositionen av bilder och färger. Utgångspunkten blev faktiskt den helt underbara Liv-lampan, designad av Jonas Bohlin (-97).

Här kan ni klicka om ni vill rösta på min moodboard och ge den de stjärnor som ni tycker att den förtjänar, eller bara för att kika bland alla andra fantastiska moodboards.

I morgon är det äntligen fredag igen. Först på kalendern står "Grötfrukost 7.45" på jobbet tillsammans med mina jobbarkompis. Årets första risgrynsgröt, mums! En stor kram till er! ♥

Bild: Skärmdump på min moodboard "En dröm i pastell" från Marbodals hemsida.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jättefin, härliga bilder!

Kram Rebecka

2009-12-03 @ 22:28:01
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Vilka fina bilder! Härligt

Ha en toppengo helg

Kram

2009-12-06 @ 10:09:26
URL: http://susihus.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0