PLURING DISKTRASEHÅLLARE

En riktigt finurlig liten pryl, som förmodligen dom allra flesta har stött på vid det här laget, är den självhäftande hängaren Pluring. Den är tillverkad i plast och finns i en rad olika färger och även utförande. I den kan man trycka fast exempelvis en disktrasa eller en diskhandduk.

 

Just disktrasor är kanske något som man helst vill ”gömma bort” då dom inte används även om dom ska finnas nära till hands. Vi har satt fast vår på insidan av dörren till diskbänksskåpet och fördelen med pluringen är att disktrasorna håller sig fräscha betydligt längre då de hinner torka upp mellan varven. Den finns att köpa på bland annat Designtorget för 35 kr, en perfekt liten julklapp!

 

Idag har jag känt mig som en zombie hela dagen. Vaknade 03.45 för det nattliga toabesöket och därefter tyckte tydligen vårt lilla hjärta att det var dags att vakna. Han körde genast igång med sin morgongymnastik, sträckte på en och annan kroppsdel samtidigt som han verkade träna sina små lungor för hux flux fick han dessutom hicka. Är inte det lättaste att komma till ro igen när någon stökar och bökar i magen även om det är en mysig känsla som jag inte skulle vilja byta bort mot något annat... bara att han gärna skulle kunna få välja en annan tid till sin morgongymnastik, men kanske är det kroppens sätt att förbereda mig på mindre sömn här framöver? När klockan närmade sig fem och jag fortfarande var vaken beslöt jag mig för att stiga upp och göra mig i ordning för denna veckas första arbetsdag. Dagen har därför känts väldigt lång då jag hade varit vaken i fyra timmar redan när jag kom till jobbet i morse.

 

Ikväll är jag solo här hemma då Mr M var tvungen att besöka en leverantör i södra Sverige för att diskutera en produktionslösning angående en komponent som han har ritat. Ska därför passa på och sjunka ner i soffan för att kika på årets första Jul med Ernst då detta inte är något favoritprogram hos min andra hälft. Sen blir det en tidig kväll med förhoppningsvis skön sömn vilket inte brukar vara det lättaste då Mr M är borta, sängen känns genast så stor och det saknas liksom någonting. Men nu håller ju grodan mig "sällskap" så kanske kan jag sova gott i natt och förhoppningsvis känna mig lite piggare i morgon.   

Hoppas er måndag har varit till belåtenhet, trevlig kväll! Kram från mig! ♥ 

Bild: Privat © - Pluring disktrasehållare som håller vår disktrasa fräsch länge, samt att vi kan gömma bort den på lämpligt avstånd då den inte används.


Kommentarer
Postat av: Paula

En sådan hittar man i vårt kök också.

Jätte smart liten pryl!



Har just sett på Jul med Ernst, och åå så mysig han är!

Han skulle gärna få komma hem och förbereda julen hos oss också :)



Kram, Paula

2010-12-20 @ 21:05:59
URL: http://hallonmasken.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0