ÅRETS JULBLOMMA

Igår på jobbet fick vi utdelat en brun blomsterpåse innehållandes 2010 års julblomma som Klangs Blomsterhandel i Uppsala har pysslat ihop. En glaskruka innehållandes grön mossa, silvriga dekorationslöv, vita stenar, vita kvistar och en nu liten amaryllisknopp som så småningom (förhoppningsvis) ska bli en vit ståtlig amaryllis. Helt i min smak! Hoppas bara att den hinner slå ut så att vi hinner njuta av den innan vi åker norrut om drygt två veckor för årets julfirande.

 

Krukan passar alldeles perfekt bredvid vår nya vita adventsljusstake från Clas Ohlson som fick flytta in här hemma lagom till första advent. Såg dessutom att dom för tillfället rear ut dessa för 40 % så skynda och fynda om den faller er i smaken.

 

Idag har vi haft en riktig mjukstart här hemma vilket alltid är skönt. Strosar fortfarande runt i min morgonrock med håret på sniska men nu börjar det vara hög tid att fräscha till mig själv så att vi tar oss ut för lite lördagshandling.

 

Ha en underbar lördag nu, kram från mig! ♥

Bilder: Privata ©

Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman

Våra två amaryllis här hemma slog ut denna morgon, så vackra och juliga tycker jag :-)



Så de rear ut adventsstakarna nu, vilket fynd för dem som inte köpt någon ännu, men som kanske tänkt. 149 kr är ju inget pris.



Hoppas du och fina magen får en mysig kväll, kramar/Anna

2010-12-11 @ 15:42:58
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Paula

Min fina vita amaryllis har växt så det knakat,

och nu har den tre ståtliga blommor,

och fler är på kommande för knoppar har den gott om!



Trevlig fortsättning på helgen!

Kram, Paula

2010-12-11 @ 16:09:41
URL: http://hallonmasken.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0