CHAI LATTE FRÅN ESPRESSO HOUSE

I morse var jag aningen trögstartad vilket förmodligen berodde på den sena timmen igår innan jag envist hade målat klart skötbordet. Att sitta i en obekväm skräddarställning på ett hårt golv i flera timmar med en höggravid mage gör dessutom inte gott för ryggen. Men ibland tar min ”ska-bara-göra-klart-det-här-genen” över (måste vara morsarvet) och då har jag väldigt svårt att sluta förrän det är helt färdigt. Nu står skötbordet i varje fall monterat och skötbädden ligger på plats. Allt eftersom faller förberedelserna inför lilla hjärtas nedkomst på plats.

 

Något som fick min morgon att glänsa lite extra var den rosa burken från Espresso House innehållandes Chai te. Upptäckte denna fantastiskt goda dryck (perfekt för en icke kaffeälskare) för ett par månader sedan. Så i morse packade jag fram vår espressomaskin med mjölkskummare (som tyvärr inte ryms på den knappa ytan i köket och därför sällan används) och blandade till en alldeles egen Chai latte som frukostefterrätt, mums!

 

Gårdagens biltur till bland annat IKEA fyllde bilen med en hel del inköp och vi kunde äntligen bocka av det sista från inköpslistan (förutom ett par paket blöjor, korgar etc.). Dagens projekt är därför att packa upp alla tillbehör till spjälsängen och skruva ihop den. Så länge får den bli en bra avställningsplats till alla pinaler som vi än så länge inte behöver eller som har funnit sin givna plats.

 

Hoppas att ni får en skön söndag såhär sista dagen efter julen 2010: s alla helgdagar (var snålt med dessa i år). Kram från mig! ♥

Bild: Privat © - En hemmagjord Chai latte i våra favoritmuggar från Filippa K.


Kommentarer
Postat av: Linda - Harmony Home

Vad smarrigt med Chai Latte. Det var länge sedan jag drack det:)



Hoppas det går bra med monteringen av spjälsäng

Kram /Linda

2011-01-09 @ 15:25:00
URL: http://harmonyhome.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Det såg riktigt gott ut. Jag borde ta och smaka en sådan :) Så härligt att ni har allt klart till lilleman kommer. Vi ser verkligen fram emot att få komma och kika på honom till våren!

2011-01-09 @ 15:35:37
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Maria

Det där såg riktigt gott ut. Själv har jag aldrig smakat chai latte, men är nyfiken på hur det smakar. Dricker ju både kaffe och te. Espresso house är det nån butik som finns på nätet också?



Haha ja du det där känner jag igen, jag har också den där genen att jag ska bara göra klart, ibland är det bra men ibland inte :-) Ta det lungt nu med bebismagen. Vila!



Kram Maria.

2011-01-09 @ 19:09:30
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mumsigt med chai latte!



Jag undrar om ni har målat direkt på glasskivan i köket eller om den bara är "naturell"? Ska lägga en skiva på ett sideboard och vill åt den där havsgröna tonen som glas har och som syns i erat kök.

2011-01-09 @ 20:11:11
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0