En mysig helg med besök

I helgen har vi fått mysa med C, min kära storebrors dotter, som i morgon blir 2 år. Hade alldeles för mycket att göra förra veckan för att hinna kika efter någon present till henne. I fredags efter jobbet tog jag däremot en snabb tur på stan i Uppsala och besökte butiken Krabat som har en hel del fina leksaker. Hade tur som hittade ett Barbapapapussel då den lilla damen är upp över öronen förtjust i dessa håriga figurer.

 

Tårtkalas blir det hemma hos dom i morgon, men vi passade på att fira henne med en chokladkaka som jag hittade hos Starwoman för några dagar sedan. Den visade sig vara helt fantastiskt god (vi toppade kakan med choklad smaksatt med mint istället) och passade oss alla i smaken. Med två ljus på kakan fick C även öva på att blåsa ut ljusen inför morgondagens kalas!  

 

Har hunnit med en promenad på morgonen i Hagaparken som börjat skifta i höstens alla färger. Är dock inte speciellt skönt ute så resten av dagen kommer vi nog att spendera inomhus. För att underlätta veckans middagar, då det förmodligen kommer att bli rätt långa dagar för mig på det nya jobbet, så kommer det i morgon en Linas matkasse. Även om vi är flitiga på att veckohandla är det helt underbart att ibland låta ”någon annan” planera och handla för veckans fem middagar. Att kassen dessutom kommer hemlevererad till dörren med fräscha råvaror är en verklig vardagslyx!

 

Nu ska jag plocka ihop lite här hemma efter en mysig helg fylld med bus (och trötta ben för grabbarna som kämpade sig väl igenom de tre terrängmilen ute på Lidingö igår)!

Kram på er! ♥

Bild: Privat © - Barbapapapusslet förpackad i en söt kartong!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad kul att Du hittade till min blogg!

Å vad glad jag blir att du tycker att vi har fint hemma! :)



Nej, bakom tyget döljer sig ingenting, bara en vit vägg...



Mysig blogg du har! Och en otroligt fin header! Så enkel, men så vacker!



Kram från Lollo

2010-09-26 @ 19:29:41
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0