Alla pappors dag

Idag är det alla pappors dag och vad passar då bättre än att uppmärksamma ens pappa lite extra. Tyvärr blir det inget stort kramkalas med min kära pappa då han bor i Piteå så ett enkelt telefonsamtal fick räcka i morse. Tanken som räknas! ♥

 

Nästa års farsdag kommer förmodligen att se lite annorlunda ut då vårt lilla hjärta har flyttat in hos oss och det känns verkligen som att vi är på väg dit med stormsteg. Veckorna går så otroligt fort och snart går vi in i vecka 27 (25+5 idag). I morgon är det dags för det första av många kommande besök hos vår barnmorska, sist vi sågs var i början på augusti (11+3) då vi var på inskrivning. Då var mitt illamående fortfarande rätt påtagligt och jag hade svårt att koncentrera mig på all matnyttig information hon pratade om då det kändes som att magen skulle vända sig in och ut.

 

… vilket den även gjorde typ två sekunder efter att vi gick därifrån. Lyckligtvis accepterade min kropp så småningom alla hormonförändringar och i stort sett sen dess har jag mått prima. Jag känner mig fortfarande oförskämt pigg (peppar, peppar...) även om den växande kulan på magen börjar vara i vägen lite titt som tätt, framför allt då strumpor och skor ska tas på. Sen har jag utvecklat en himla massa snygga tekniker för att ta mig upp från både sängen och soffan då magmusklerna är svåra att använda som vanligt! =)

 

Det är en sån otrolig upplevelse att få vara med om att vara gravid och varje kväll ligger vi och kollar (och känner) på magen när vårt lilla hjärta rumsterar runt där inne. Ibland ser det ut som en stor geléklump som rör sig från sida till sida, och ibland kan man ana något vasst som snabbt spretar ut. Sparkarna som från början mest kändes som poppande popcorn blir starkare för var dag och ibland lyckas han få in en fullträff. Vår lilla groda verkar ha riktiga grodlår till ben!

 

Igår var vi och snusade på en relativt färskkläckt bebis. Mr M: s kusin blev pappa för första gången för några veckor sedan till en otroligt söt liten tjej. Idag kommer våra solna-pite-vänner på paltmiddag (och deras lillsmurf) som har BF nu på torsdag. Så jag antar att det blir en hel del barnprat även idag, vi längtar så efter vårt lilla hjärta!

Nu ska vi snart ställa oss och skala en himla massa potatis till paltkoket! Ha en mysig söndag alla söta ni, kram på er! ♥

Bild: Privat © - Gårdagens paket till lilla tjejen E innehållandes denna söta klänning och body!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Håller med, det är verkligen mysigt att vara gravid och jag har sluppit allt var illamående och sådant heter, som tur är! Det enda som jag inte varit förtjust i har varit kall bearnaisesås på burk, och jag har heller inte haft några särskilda idéer på mat/godis/annat jag måste stoppa i mig. ;) Däremot har jag foglossning nu som inte är rolig, men ändå njuter jag jämt. Varje rörelse i magen är välkommen och jag fylls av en sån härlig känsla, kärlek kanske? :) Kram på er!

2010-11-15 @ 21:44:22
URL: http://www.kattisdagar.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0