En grön färgklick

Så var helgen till ända och första arbetsdagen är avklarad vilket alltid känns skönt. Gårdagen blev en lugn tillställning här hemma och förmodligen var det Mr M som satte den prägeln på dagen efter vad som blev en sen svensexa i lördags. Den blivande brudgummen med tillhörande sällskap verkar alla ha mått som dom förtjänat! =)

Däremot passade vi på att göra bort veckans matplanering och efterföljande handling vilket känns skönt idag med tanke på att vi båda har pendlingsavstånd till jobbet. Kvällstimmarna här hemma blir därmed tyvärr rätt få och allt som kan underlätta vardagen är tacksamt.

 

Trots att helgen har gått i ett stilla mak, förutom lite mingel och trevligt sällskap här hemma på fredagskvällen, så känner jag mig riktigt trött ikväll. Tror därför att jag ska sjunka ner under en filt i soffan med det nya numret av Allt om mat som damp ner i brevlådan idag. Såg bland annat att det fanns ett recept på en chokladfondant när jag bläddrade igenom tidningen som hastigast. Efter alla fondanter som var och varannan hemmakock har gjort i tv-programmet Halv åtta hos mig är jag lite sugen på att försöka göra en egen fondant här hemma till helgen. Kladdkaka eller chokladfondant, vad är godast?

 

Ha en skön kväll allesammans, kram på er - nya som gamla besökare! ♥

Bilder: Privata © - Dessa gröna krysantemumblommor är en av mina favoritblommor som jag passar på att köpa lite då och då. Brukar oftast köpa bara en kvist och sedan klippa av själva blomman och stoppa i ljuslyktorna från Iittala. De håller sig länge bara de får lite nytt vatten då och då plus att det är en riktig färgklick! Det kan man behöva den här tiden på året även om dygnets ljusa timmar blir fler och fler.


Kommentarer
Postat av: pysseliten

Gud vad fint och enkelt :=)

2010-01-25 @ 20:36:41
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Axelina

jag gjorde en supergod after eight kladdkaka i helgen, se min blogg så finns hänvisning där. rekommenderas varmt! Jättefint blomster arrangemang:)

2010-01-25 @ 20:45:16
URL: http://axelinas.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi gjorde en kanongod chokladfondant på nyår!

Jättefint med krysantemum i små ljuslyktor! Nästan så jag får kila till blomsterbutiken imorgon och härma dig! Hoppas det är ok?

2010-01-25 @ 23:30:17
URL: http://mariassida.blogg.se/
Postat av: DAHLARNA

Tänk att så enkla saker kan bli sååå fina! Verkligen en jättebra idé med blommor i ljuslyktorna.

KRAMAR!



Ps. Tycker inte alls att det var något fel på fotot på dig (på minglet). Hoppas att det är OK att jag har det kvar, annars får du säga till & jag tar naturligtvis bort det.

2010-01-26 @ 09:09:04
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med att man måste ha en liten färgklick denna årstid. Har en fin bukett med tulpaner på köksbordet nu som lyser upp :-)

2010-01-26 @ 17:00:17
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Jättefint du gjort.

2010-01-27 @ 10:02:42
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0