Välkommen lördag!

De senaste veckorna har gått i ett riktigt rasande tempo, förmodligen på grund av allt nytt på jobbet som jag ska sätta mig in i. Kommer mer och mer in i det nya jobbet och förhoppningsvis kan jag snart planera mina dagar och tider lite mer efter vad som passar mig. Däremot, som alltid, känns det underbart skönt med lördag idag!

 

Kvällens middag började Mr M förbereda redan igår kväll i gjutjärnsgrytan som han fick i julklapp av mig. I nya numret av Allt om mat fastnade vi båda för ett recept som Tareq Taylor, kock i SVT: s Trädgårdsfredag, komponerat – Långkokt högrev med picklad blomkål och svamp, serverat med potatis- och getoststomp. Köttet har fått koka i grytan på hundragradig värme i snart tolv timmar. Middagen avslutas sedan med chokladfondant, spännande!

 

Nu är det dags att hoppa i duschen för att sedan bege mig till Kungsholmen och min frisör där jag ska avverka någon timme. Hoppas ni alla får en underbar lördag, kram på er! ♥


Bild: Privat © - Den klassiska franska järngrytan Le Creuset som Mr M fick i julklapp.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ingen dålig middag det där:)



Själv håller man också på att komam in i sitt nya jobb och det är mycket nytt som skall in i skallen:) Kram kram

2010-01-31 @ 17:49:38
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Susihus

Mums det lät gott! Gillar långkok, detta måste jag testa. Ha en härlig dag!

Kram

2010-02-02 @ 11:17:06
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Maria

Mmm vad smarrigt de där lät. Smakade middagen bra? Härligt att få gå till frissan och sitta där i nåra timmar och bli riktigt ompysslad och bortskämd :-)



Kram Maria.

2010-02-03 @ 09:53:05
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0