FÖRMIDDAGSLÄSNING MED FRUKOSTMYS

Klockan var nästan tio innan vi piggnade till i morse och långsamt drog oss upp för att äta lördagsfrukost. Antar att det är något som vi borde försöka njuta lite extra utav nu innan lilla grodan kommer till världen. Sen blir det fokus på något annat, något större, och nya rutiner kommer att skapas för att passa den lilla herren i huset. Så mycket bättre!

 

Har på morgonkvisten suttit och bläddrat i nya numret av Allt om Mat som damp ner i veckan. Tror bestämt att jag ska ta och planera in ett lussebullbak och kanske även försöka mig på att göra lite julgodis under de kommande dagarna. Om det blir lyckat så är det en perfekt ge-bort-present så här i juletider!

 

Igår fick vi äntligen träffa lilla killen Vilmer, en snäll prins som mest åt och sov under den tid vi var där. Men så bedårande söt med sina tio små fingrar och tår och man förundras verkligen för varje gång hur dom egentligen har rymts inne i magen. Inte konstigt att barn ibland har svårt att greppa det där med hur dom har kommit till världen.

 

Nu ska jag bege mig ut på en liten lugn morgonpromenad i ett vinterklätt Hagaparken för att få lite frisk luft och ta till vara på de få ljusa timmarna som den här årstiden erbjuder. Ikväll blir det julfest med Mr M: s jobb, tydligen har nykomlingarna på konsultbyrån planerat ett luciatåg vilket ska bli spännande att få se! Kan tänka mig att det inte blir den traditionella formen av ett luciatåg såsom man är van att se.

 

Ha en underbart skön lördag, ta hand om er! ♥

Bild: Privat © - Nya numret av Allt om Mat, en av favorittidningarna här hemma, och stjärnlyktorna i plexiglas från Boda Nova.


Kommentarer
Postat av: Liw

åh verkligen fina ljuslyktor! :)

2010-12-04 @ 12:40:58
URL: http://finalyan.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0