Ljuvligt med helg

Snart är första veckan i skolan/på jobbet äntligen avklarad! Brukar alltid vara lite småkämpigt (men efterlängtat) att komma tillbaka till sina rutiner som under sommaren, av någon anledning, mer eller mindre hamnar på is.


Den här hösten känns dock inte som alla andra, känns som att vi är mitt emellan på något sätt. Har nämligen klart med X-jobb som jag kommer att börja med efter nyår, om någon månad går flyttlasset ner till Stockholm. Känner mig full av förväntan inför det kommande, blir en ny fas i livet och det är det här man har sett fram emot så länge. Men å andra sidan känns det massor tråkigt att flytta från familj och vänner, att måsta se de små familjemedlemmarna växa upp på avstånd. Men som tur är så finns flyg och tåg, och från Stockholm går det fort att ta sig.


Kommer under hösten att fortsätta jobba i en forskargrupp på universitet som jag har varit hos i sommar samtidigt som jag ska läsa två kurser. Om jag känner mig själv så kommer jag vilja köpa en och annan pryl när vi kommer i ordning i Stockholm så någon extra krona lär behövas. Skolan har dock fått stå tillbaka den här veckan. Lika mycket som rutiner har varit frånvarande i sommar, lika bortblåst har min motivation och energi att sitta med skolan på kvällarna varit.


Mr M ska på 30-årsfest med enbart grabbar i Piteå i helgen så jag valde att stanna hemma ensam. Ska gå ut på sköna morgonpromenader som även de legat nere ett tag, gå runt i mjuka mysiga kläder och... ta tag i skolan. Böckerna ligger framme och verkligen skriker efter att få bli uppslagna. 

Det bästa av allt  med rutiner är helgen, aldrig annars att man uppskattar den så mycket som nu. Trevlig helg på er! =)


 

Fredag


Bild: Privat ©

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tjenixen! Hoppas att du får en skön helg och att du hinner med lite annat än plugg. Och oj vad spännande att flytta till storstan. Ska ni bo där "för alltid" eller är det något tidsbegränsat? Trevlig helg på dig!!!

2007-09-07 @ 09:44:52
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: tina

Vad spännande med flytt och jobb!! Vilken fin bild du visar..härligt innehåll i skålen!!!=) Ha en riktigt härlig helgt trots pluggandet,och tack för snälla kommentaren hos mej!!!
Kram!!!!

2007-09-07 @ 11:05:32
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Frida

Hoppas att du får en riktigt fin helg. Underbar bild!

2007-09-07 @ 11:36:59
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Sandra

Håller med dig om att det härligt med helg! Blir extra roligt för oss att flytta ner till Sthlm när du och M redan finns där. Vad tyckte du föresten om filmen? Jag har så hemska fördomar om svenska filmer, men till och med jag kan ha fel ibland :) Massa kramar (blir nog att göra din goda sockerkaka till helgen föresten)

2007-09-07 @ 16:29:07
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Johanna

Oj..flytt, va spännande! Till storstaden oxå! =) Ha det så bra i helgen och lycka till med allt =) Kram

2007-09-07 @ 22:18:55
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Å, vad du är snäll som försöker hjälpa mig.
Har letat febrilt men hittar inte ändå...
*suckar och kliar mig i huvudet ännu en gång*
Jag är dock tacksam över ditt försök till hjälp.

2007-09-08 @ 22:51:05
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lallis

Hoppas att du har/har haft en fin helg du också!
Kram Lallis

2007-09-09 @ 18:39:41
URL: http://knasigamamman.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0